Spring navigation over og søg
Begrænset support til Internet Explorer. Du kan opleve problemer med flere af funktionerne, da Internet Explorer er forældet. For en bedre oplevelse og fuld funktionalitet, anbefaler vi, at du skifter over til Chrome, Edge, Firefox eller en lignende browser. Öppna i Microsoft Edge
Case

'Ship from Store' har til kundernes fordel, givet SPORTMASTER fuld udnyttelse af samtlige lagerlokationer

På bare et enkelt år afsendte SPORTMASTER +500.000 ordrer ved hjælp af PostNords ’Ship from Store’ løsning. Dermed er samtlige butikker konverteret til ’digitale hubs’, hvorfra varer sendes afsted baseret på en algoritme. Denne løsning taler direkte ind i SPORTMASTERs målsætning om, at deres kunder kan tilgå hele deres sortiment af de bedste sportsbrands – uagtet lokation, tid og sted. For nu kan kunderne sidde derhjemme – eller gå i deres lokale butik - og bestille lige netop dét produkt, de ønsker – selvom varen befinder sig på et butikslager i den anden ende af landet.

Sportmaster billede_low res.jpg


- For SPORTMASTER er kunden altid i fokus. Vores gode og effektive samarbejde med PostNord har haft stor betydning for hele opbygningen af ’Ship from Store’ og generelt dét, vi kan tilbyde vores kunder. Løsningen har givet os mulighed for at afsende ordrer direkte fra den enkelte butiks lager og giver dermed kunden et langt større sortiment at shoppe fra. Vi har kunnet se en direkte og væsentlig effekt af de tiltag, PostNord har hjulpet os med - på bare et år fik vi afsendt +500.000 ordrer via Ship from Store, siger Aleksander Nilsson, Head of Tech. Development & Omni-channel hos Sportmaster   

 

Da SPORTMASTER i 2021 henvendte sig til PostNord, stod de overfor en udfordring. Deres 75 butikker var lukket pga. Corona, onlinehandlen boomede, og 2 ud af 3 af deres varer befandt sig i butikkerne. SPORTMASTER havde på daværende tidspunkt allerede visning af lagerstatus per butik, men ønskede en løsning der muliggjorde at sælge butiksvarerne digitalt og dermed optimere deres kunders produktudvalg. Der var behov for hurtig eksekvering, og her viste PostNord stor agilitet – bolden og idéen blev hurtigt grebet af PostNord, og på blot en uge var løsningen klar i 10 butikker.  

 

- Corona skabte en række udfordringer for de mange butikker i detailhandlen, der ikke handlede med fødevarer, så tiden var knap til at sikre en god kunderejse og samtidig styrke image og omsætning for SPORTMASTER. Det er vigtigt for PostNord, at vi sammen med kunderne finder løsninger, der kan skabe værdi for begge parter. SPORTMASTER er en vigtig strategisk partner med et stort butiksnet, der matcher PostNords finmaskede distributionsnet perfekt til en sådan løsning, siger Mahir Kaya, Key Account Manager hos PostNord 

 

Ship from Store løsningen, der blev bygget på blot en uge, har mere end fordoblet antallet af unikke produkter på SPORTMASTERs hjemmeside, og der er blevet skabt en sundere varerotation, da alle restvarer er tilgængelige for samtlige kunder. Faktisk oplevede SPORTMASTER i januar 2021 et gennemsalg på 60% restvarer mod 10% i januar 2020.  

 

Er du interesseret i at høre mere om ’Ship from Store’ konceptet, kan du kontakte Mahir Kaya på mahir.kaya@postnord.com