Case
TopTryk
Direct Mail gav langt bedre ROI end Google AdWords
Eksperimentet lykkedes, da Toptryk i et helt år droppede al anden markedsføring og kun sendte personlige breve bakket op af e-mail nyhedsbreve. Direct Mails på papir skabte opmærksomhed og troværdighed, og de åbnede dørene for dialog og øget salg.
Brancher: Mindre virksomheder
Keywords: Mersalg / Nysalg, Effekt
Land: Danmark
Medier: Direct Mail
Udfordring
- Elektronisk markedsføring via fx Google AdWords bliver dyrere og dyrere - og mindre og mindre effektivt.
- At adskille sig markant fra konkurrenterne og skabe mere værdi for B2B-kunderne.
- At få mest muligt ud af hver krone, der bliver investeret i markedsføringen.
Løsning
- Et år med totalt stop for al anden markedsføring end breve og e-mail nyhedsbreve til modtagere, der havde givet permission.
- Otte Direct Mail-udsendelser til ca. 1.000 eksisterende kunder og ca. 7.000 navngivne kundeemner fra en adressedatabase.
- Brevene indeholdt produkttilbud, invitationer til fagligt relevante konkurrencer samt information om gode og gratis værktøjer.
Resultat
- Brevene gav op til 10 % respons.
- Cirka 2 % af kundeemnerne blev konverteret til kunder - og med Direct Mail rabat koster et brev 7 kr. i porto, tryk og kuvertering. Det giver en kontaktpris på omkring 350 kr. pr. ny kunde - mod cirka 3.000 kr. ved brug af Google AdWords.
- 25 % øget omsætning - fra godt 40 millioner kroner året før til 51 millioner.