Case

Nystartet BtB-virksomhed går hele vejen i grøn omstilling

RightOn_topbillede.jpg

RightOn har lagt sig forrest i den bæredygtige omstilling inden for firmagaver og reklameartikler. Derfor er PostNord også det naturlige valg som fragtleverandør.

Efter at have været i branchen for reklameartikler og firmagaver gennem ti år, besluttede Søren og Mikkel Lund sidste efterår at gennemgå en markant, grøn omstilling, og dermed udelukkende at sælge bæredygtige produkter. Det er de både de første og foreløbig de eneste til at gøre i branchen herhjemme.

- Vi brænder virkelig for at gøre en forskel, og vores helt klare mission er at donere så meget som muligt til velgørende formål sammen med vores kunder, forklarer Søren Lund.

RightOn har flere hundrede bæredygtige varer i shoppen – så som muleposer, drikkedunke, kuglepenne mm. – med mulighed for logotryk på det hele. Men når man vil gå all in på bæredygtighed, kræves der et stort forarbejde.

- Vil man være bæredygtig som virksomhed og have en positiv impact, så handler det primært om de produkter, vi sælger. Vi kan sagtens have flotte certifikater i virksomheden, men hvis produkterne ikke har en høj grad af bæredygtighed, så gør vi som virksomhed ikke nogen forskel, siger Søren Lund.

Han pointerer, at RightOn ikke kun vil sælge god samvittighed, men produkter, der rent faktisk gør en forskel.

- Det kan være ekstremt kompliceret, for der er mange ”eco-produkter” på markedet, der faktisk har den modsatte effekt. Men det er netop vores opgave at sortere ud og kun tilbyde de produkter, der for vores kunder vil have en positiv, grøn effekt.

RightOn vil hjælpe danske virksomheder til at træffe de rigtige valg – de valg, der er med til at gøre dem grønnere, og samtidig på automatisk vis give deres medarbejdere ejerskab til de bæredygtige beslutninger.

For brødrene Lund og RightOn er PostNord af flere grunde det oplagte valg som fragtleverandør.

-Vi har også brugt jer tidligere og ved, hvad I står for. Det fik vi så også bevist, da vi f.eks. skulle have sendt 5.000 julegaver ud i Norden for Tryg Forsikring. Dertil kommer, at min salgskonsulent Ditte simpelthen er fantastisk. Hun er ekstrem grundig og har et udpræget servicegen.

Desuden er det indlysende, at RightOn benytter ”Pakker med omtanke”, så PostNord på vegne af kunden - mod et mindre beløb - bidrager til at reducere CO2-udledningen ved at støtte forskellige klimaprojekter.

-Når vi ønsker at fremstå som de mest seriøse i Danmark inden for grønne reklameartikler og firmagaver, så er det bare det eneste rigtige at gøre, understreger Søren Lund.

 

RightOn logo.jpg