Spring navigation over og søg
Begrænset support til Internet Explorer. Du kan opleve problemer med flere af funktionerne, da Internet Explorer er forældet. For en bedre oplevelse og fuld funktionalitet, anbefaler vi, at du skifter over til Chrome, Edge, Firefox eller en lignende browser.
Case

Lomax forsyner dansk erhvervsliv med klimakompenserede pakker leveret af PostNord

De bare 200 ansatte i den danske virksomhed, Lomax, ekspederer hvert år over 600.000 ordrer med alt inden for fx kontorartikler, elektronik og lagerudstyr til over 90.000 erhvervskunder i Danmark og Sverige. Størstedelen bliver sendt med PostNord i form af klimakompenserede pakker eller gods kørt på klimavenligt biobrændstof.

- For Lomax er det vigtigt, at vi tager ansvar for vores omverden ved at gøre det nemt at handle ansvarligt, sikre en anstændig arbejdsplads, og at være en ansvarlig handelspartner. Vores sortiment indeholder en betydelig mængde miljøcertificerede produkter, som er lette at finde på vores hjemmeside, og vi har stort fokus på både at beregne, men i sagens natur også at mindske vores CO2-udledning, siger Mads Nissum, der arbejder med bæredygtighed i Lomax.

Lomax er blandt de største bidragsydere til PostNords samarbejde med Den Danske Naturfond om at genoprette Hals Mose, der er en tidligere højmose. Ved at hæve vandstanden til et naturligt niveau mindskes udledningen af drivhusgasser og antallet af levesteder for dyr og planter udvides. Projektet sparer klimaet for mindst 1.700 tons CO2 om året.

- Vi har først og fremmest valgt at klimakompensere vores pakker, fordi genopretningen af Hals Mose er et godt og dansk projekt, der bringer os nærmere vores mål om mindre CO2-udledning. Kommercielt giver det også rigtig god værdi, da vi forventer, at vores kunder fremover vil øge efterspørgslen på gode og mere klimavenlige løsninger, og vi sikrer, at vores pakker bliver sendt på den mest forsvarlige måde, siger Mads Nissum.

Lomax er en virksomhed for hvem logistik er en 360-graders indsats, der favner hele forretningens flow, og gør dem i stand til hurtigt at tilpasse sig deres kunders skiftende adfærd og behov. PostNord har været med på rejsen i over 20 år og er Lomax´ største provider på distribution af både pakker og gods. Gennem årene er det blevet til et stærkt strategisk partnerskab, der skaber merværdi med gode kundeoplevelser og fleksible logistikløsninger.

- Vores gode og lange samarbejde med PostNord har stor betydning for vores forretning og dét, vi tilbyder vores kunder. Vi samarbejder løbende om bæredygtige tiltag og mener, at PostNord på mange områder indenfor bæredygtig logistik går forrest, siger Mads Nissum.

Både Lomax’ bæredygtige sortiment, tilgang til bæredygtig logistik samt de konkrete bæredygtige indsatser i virksomhedens hverdag kan ses på www.lomax.dk.

 

lomax-logo-dk.png

.