Spring navigation over og søg
Begrænset support til Internet Explorer. Du kan opleve problemer med flere af funktionerne, da Internet Explorer er forældet. For en bedre oplevelse og fuld funktionalitet, anbefaler vi, at du skifter over til Chrome, Edge, Firefox eller en lignende browser. Öppna i Microsoft Edge
Case

For unge er brevet en oplevelse ligesom kultur

aros_hero_1920x523.jpg

Direct Mail fra ARoS skaber opmærksomhed hos 18-27 årige

Unge under 27 år er flasket op med digitale medier, og derfor skaber et brev særlig opmærksomhed. Samtidig er det tjekket at have en flot kalender fra ARoS hængende.

Brancher: Rejse / kultur / underholdning / spil
Keywords: Effekt, Engagement
Land: Danmark
Medier: Direct Mail

Resultater

Beskrivelse ARoS DM Benchmark
Gentegning af medlemskab 30%  
Huskede at have modtaget materialet 67% 32%
Brugte tid på at læse indholdet 81% 53%
Husker indholdet og har gemt det 70% 44%

Baggrund

Unge mellem 18 og 27 år er den næste generation af besøgende og en ekstremt vigtig målgruppe for ARoS. Derfor ønsker museet at give dem gode oplevelser og vænne dem til at bruge museet, så de kommer igen, når de er blevet voksne og har fået børn. Men konkurrencen om de unges opmærksomhed er hård i Aarhus.

Strategi

Med fordelagtige rabatter og særlige lounge-arrangementer tiltrækker ARoS kundeklub for unge målgruppen. Det meste af kommunikationen foregår via e-mail, sms og Facebook. Men med en Direct Mail ønskede museet at teste effekten af fysisk kommunikation. Direct Mailen fortæller om alle de fordele, man har som medlem, og en kunstkalender til at hænge på væggen giver overblik over, hvornår der er udstillinger og særlige lounge-arrangementer i klubben.

Effekt

Cirka en uge efter Direct Mailen var sendt ud, gennemførte Tranberg + Partners en effektmåling. Og Direct Mailen var en succes. De unge fortalte fx, at de havde hængt kalenderen op på køleskabet eller opslagstavlen, eller at de havde lagt den til side for at kigge på den senere. Mange havde også noteret datoerne for kommende arrangementer. Og gentegningen af medlemskab blandt de, der fik Direct Mailen var meget tilfredsstillende 30%.

 

Se hele casen