Spring navigation over og søg
Begrænset support til Internet Explorer. Du kan opleve problemer med flere af funktionerne, da Internet Explorer er forældet. For en bedre oplevelse og fuld funktionalitet, anbefaler vi, at du skifter over til Chrome, Edge, Firefox eller en lignende browser.
Case

TopTryk

Toptryk_hero_1920x523.jpg

Direct Mail gav langt bedre ROI end Google AdWords

Eksperimentet lykkedes, da Toptryk i et helt år droppede al anden markedsføring og kun sendte personlige breve bakket op af e-mail nyhedsbreve. Direct Mails på papir skabte opmærksomhed og troværdighed, og de åbnede dørene for dialog og øget salg.

Brancher: Mindre virksomheder
Keywords: Mersalg / Nysalg, Effekt
Land: Danmark
Medier: Direct Mail

Udfordring

  • Elektronisk markedsføring via fx Google AdWords bliver dyrere og dyrere - og mindre og mindre effektivt. 
  • At adskille sig markant fra konkurrenterne og skabe mere værdi for B2B-kunderne. 
  • At få mest muligt ud af hver krone, der bliver investeret i markedsføringen.

Løsning

  • Et år med totalt stop for al anden markedsføring end breve og e-mail nyhedsbreve til modtagere, der havde givet permission.
  • Otte Direct Mail-udsendelser til ca. 1.000 eksisterende kunder og ca. 7.000 navngivne kundeemner fra en adressedatabase.
  • Brevene indeholdt produkttilbud, invitationer til fagligt relevante konkurrencer samt information om gode og gratis værktøjer.

Resultat

  • Brevene gav op til 10 % respons.
  • Cirka 2 % af kundeemnerne blev konverteret til kunder - og med Direct Mail rabat koster et brev 7 kr. i porto, tryk og kuvertering. Det giver en kontaktpris på omkring 350 kr. pr. ny kunde - mod cirka 3.000 kr. ved brug af Google AdWords.
  • 25 % øget omsætning - fra godt 40 millioner kroner året før til 51 millioner. 

 

Se hele casen

.