Bliv erhvervskunde
Uanset om du vil sende pakker eller breve, eller lidt af det hele, har vi en aftale, der passer til dig. Kom nemt i gang med få steps.Sådan kommer du i gang
Vælg forsendelsessystem
Du skal bruge et forsendelsessystem til udskrivning af pakkelabels til dine pakker eller selv integrere op imod PostNords API'er.
Har du allerede en kundeaftale med os, så vælg dit forsendelsessystem nu.
Har du allerede et forsendelsessystem, så oplys din udbyder om dit PostNord produktionskundenummer, og så er du hurtigt i gang. Nummeret står i velkomstmailen, som du får ved oprettelse som PostNordkunde.
Klar til at sende!
Du er nu klar til at sende.
Skal du sende pakker, gør du det via dit forsendelsessystem.
Vil du sende breve, gør du det fra Kundeportalen.
Hvad får du med en erhvervssaftale?
Fordelene
Se dine priser som aftalekunde her. Du betaler kun for de forsendelser, du sender - ingen binding eller gebyrer.
Få dag-til-dag levering i hele Danmark (undtagen til ikke-brofaste øer).
Du kan indlevere på et posthus eller Erhvervsindleveringssted, eller vi kan indgå en aftale om afhentning på din adresse.
Du får én leverandør til alle dine distributionsbehov. Vi varetager fragt af små pakkeforsendelser, store pakker til private, erhvervspakker osv.
Dine privatkunder kan bl.a. bruge PostNord appen, som gør det hurtigt og nemt at købe porto, tracke pakker, se leveringsfoto når de aflevers samt meget mere.Læs mere om PostNord appen.
Både dine privat- og erhvervskunder kan desuden få Modtagerflex og slippe for at skulle være på adressen, når deres pakker leveres.
Endelig tilbyder vi fleksible returløsninger, så det er nemt for dine kunder at få sendten pakke retur.
Mulighederne
For at printe pakkelabels og dermed sende pakker har du brug for et forsendelsessystem. Hos os er du ikke bundet til et bestemt system, men vælger selv, så du får et, der passer til dine behov.
Vi leverer med omtanke for en grøn fremtid og er "Pakker med omtanke" med i din pakkepris på alle nationale Mypack Home og Collect BTC pakker (gælder Business, Business Premium og Business Premium Plus kunder). Det betyder, at dine pakker vil være klimakompenserede.
Du får adgang til din egen kundeportal, der giver dig overblik over alle dine forsendelser. Følg dine pakkers rejse, evt. reklamationer, returvarer m.m.
Du har tilgang til en guides til vores systemer, så du nemt lærer de vigtigste funktioner at kende. Derudover sidder der et team af erhvervsrådgivere klar til at hjælpe dig godt i gang og svare på evt. spørgsmål.
Vil du have transportforsikring på dine forsendelser, eller skal din pakke returneres straks, hvis den ikke kan leveres hos modtageren? Disse og mange flere ydelser får du adgang til med en kundeaftale. Se dem alle her.
Send store og små pakker og breve til både private og erhverv og kombinér produkterne, som det passer dig. De mange muligheder betyder, at du kan vælge de løsninger, der passer bedst til dine og dine kunders behov.
Produkterne
MyPack Home - Sporbare pakker til privatpersoner i Norden og Europa – fra dør til dør.
MyPack Collect - Pakker til privatpersoner i Norden og Europa til et udleveringssted.
PostNord Parcel - Pakker til erhvervsmodtagere. Leveres næste hverdag i Danmark og inden for 1-5 hverdage i resten af Norden.
PostNord Tracked/Tracked letter DK - Mindre forsendelser til Danmark og udlandet.
Breve - En lang række af vores brevprodukter - både til private og erhvervsmodtagere.
Alt det andet- Du er selvfølgelig ikke begrænset til ovenstående produkter, men for at sende disse produkter er en kundeaftale en forudsætning.
FAQ
Du opretter en aftale online i få steps. Klik her, og du guides hele vejen.
Når du har oprettet dig som erhvervskunde, skal du sikre dig, at du kan booke forsendelser og skabe adresselabels, når du skal sende pakker. Du kan enten vælge at benytte PostNords API’er og kode en løsning i dit eget system eller tilknytte et forsendelsessystem til din kundeaftale. Læs mere om forsendelsessystemer her.
Skal du sende breve, gør du dette via Kundeportalen.
For at booke forsendelser og skabe adresselabels, kræver det et forsendelsessystem tilknyttet din kundeaftale. Et forsendelsessystem sørger automatisk for, at en elektronisk transportordre (EDI) sendes til PostNord med informationer om forsendelsens modtager, og hvordan den skal leveres. PostNord udbyder ikke forsendelsessystemer, hvilket betyder, du selv skal vælge, hvilken udbyder og forsendelsessystem, du ønsker at tilknytte din PostNord kundeaftale. For at sikre dig en god pris har vi dog indgået samarbejder med nogle udvalgte forsendelsessystemer, som du kan læse mere om her.
Vores API’er er lavet, så alle med udviklings-/kodeevner kan benytte dem. For teknisk vejledning er det værd at kaste et blik på vores detaljerede API-guide, der kan hjælpe udviklere i din virksomhed i gang med at udforske forskellige funktioner i vores API’er.
For at komme i gang skal du starte med at oprette en konto i vores udviklingsportal. Når du logger ind på din konto, opretter du en API-nøgle, som du derefter bruger til at bekræfte dine API-anmodninger. Har du brug for hjælp til at komme i gang med at benytte PostNord-API’erne, er du velkommen til at kontakte os på kundeintegration@postnord.com.
Se også mere om, hvordan du kommer i gang med vores API'er her.
Når du har besluttet, hvilket forsendelsessystem du ønsker at købe, så er det dit PostNord produktionskundenummer, du skal videregive til den eksterne udbyder. Herefter vil udbyderen sørge for, at din aftale med PostNord bliver knyttet til deres forsendelsessystem. Du finder dit produktionskundenummer i din velkomstmail, som du modtager, når du har lavet en kundeaftale.
Har du allerede et forsendelsessystem, skal du bare oplyse dit PostNord produktionskundenummer til udbyderen. Nummeret står i den velkomstmail, du får, når du laver en aftale med PostNord.
Nej. For at opnå de priser, du har i din erhvervskundeaftale, skal du benytte Kundeportalen til Digital Brevporto, hvis du skal sende breve. Skal du sende pakker, anvender du dit forsendelsessystem.
Er du i tvivl om, hvordan du anvender et givent produkt, så find produktet her.