Forsendelsessystemer
For at booke forsendelser og skabe adresselabels skal du have et forsendelsessystem tilknyttet din PostNord kundeaftale.Forsendelsessystem til PostNord-pris
For at du får en god pris, har vi indgået et samarbejde med nedenstående udbydere af forsendelsessystemer. Du er selvfølgelig velkommen til at vælge et helt andet forsendelsessystem og udbyder.
Har du allerede et forsendelsessystem, skal du oplyse udbyderen om dit produktionskundenummer, som findes i velkomstmailen, du får ved oprettelse som PostNord kunde. Så er du hurtigt i gang med at sende pakker.
Priserne afhænger af den løsning eller det forsendelsessystem, du ønsker at benytte. Køb og betaling af pakkelabels sker direkte til den udbyder, du vælger.
Sender du kun breve?
Så kan du anvende Køb Brevporto i PostNords Kundeportal. Læs mere her.
0 kr.
pr. manuel adresselabel
SmartSend er for dig, der enten har brug for at oprette manuelle labels via manuel indtastning eller fra adressebogen eller udskrive labels direkte fra din webshop.
0,30 kr.
pr. adresselabel
Logisnap er primært for dig, som gerne vil udskrive labels automatisk fra din webshop, alt imens du betaler en fast pris pr. adresselabel.
Månedligt abonnement
150 kr.
inkl. 300 adresselabels.
nShift er primært for dig, som sender mange forsendelser om måneden og ønsker et system, du kan vokse på, der bl.a. har Europas største udbud af integrationer, der gør det muligt at printe labels automatisk direkte gennem din webshop.
Kom i gang
0,60 kr.
pr. adresselabel
Shipmondo er for dig, der vil have fri adgang til alle funktioner på Shipmondo. Her får du en fragtløsning til virksomheder i alle størrelser, og aftalen inkluderer opsætningsrabat, tilfredshedsgaranti samt gratis dansk support.
Kom i gang
Sammenlign udbyderne, før du vælger
Før musen over services med *, hvis du er i tvivl om, hvad den dækker over. Vi har lagt en lille hjælpetekst ind ved de services, der oftest spørges ind til.
Vær også opmærksom på, at sammenligningen baseres på udbydernes basispakker. Vi henviser til deres respektive websites for information om mulige opgraderinger.
Find og læs om vores produkter her.
SmartSend |
Logisnap |
nShift |
Shipmondo |
|
Afleveringsattest | ||||
PostNord Parcel Locker Fra 1/1/2025 |
||||
PostNord Service Point Fra 1/1/2025 |
||||
MyPack Collect Frem til 31/12/2024 |
||||
MyPack Home | ||||
PostNord Parcel | ||||
PostNord Return Drop | ||||
PostNord Pickup | ||||
PostNord Pickup Request | ||||
PostNord Tracked | ||||
PostNord Tracked Samsending NO | ||||
Rekommanderede breve | ||||
Tracked Letter DK |
SmartSend |
Logisnap |
nShift |
Shipmondo |
|
Labelpris | 0 kr. | 0,30 kr. | Ikke relevant | 0,60 kr. |
Måndelig abonnementspris | Ikke relevant | Ikke relevant | 150 kr. - inkl. 300 labels | Ikke relevant |
SmartSend |
Logisnap |
nShift |
Shipmondo |
|
Ad hoc pickup |
||||
Alderskontrol (Sverige) |
||||
Pakker med omtanke (Finland, Norge og Sverige) | ||||
Dæk* |
||||
Economy Færøerne og Grønland) |
||||
Farligt indhold i begrænset mængde (LQ) | ||||
Flexlevering | ||||
ID Check (Sverige) |
||||
Pickup handover |
||||
Print label |
||||
Retur straks* | ||||
Samsending til Norge* | ||||
Samsending til Storbritannien | ||||
Pre SMS/e-mail advisering |
||||
Transportforsikring | ||||
Underskriftsgaranti | ||||
VOEC (single PostNord Parcel Locker/Service Point og MyPack Home) | ||||
Værdi |
SmartSend |
Logisnap |
nShift |
Shipmondo |
|
Adressekartotek | ||||
Automatisk print* |
||||
Betaling med faktura/EAN | Ikke relevant | |||
CSV import | ||||
Forsendelseshistorik | ||||
Fragtmodul* |
||||
Manuel print* | ||||
Oprettelse af returforsendelser og returlabels | ||||
Serieudskrift* | ||||
Vælg-selv udleveringssteder* |
||||
Returportal | ||||
Personlig besked | ||||
Ordrehåndtering | ||||
Automatisk bogføring |
N.B. Du kan sagtens benytte et forsendelsessystem, selvom du ikke har en webshop.
Smart Send |
Logisnap |
nShift |
Shipmondo |
|
DanDomain | ||||
Magento | ||||
PrestaShop | ||||
ScanNet Webshop | ||||
Shopify | ||||
WooCommerce | ||||
Flere integrationer | Klik for flere |
SmartSend |
Logisnap |
nShift |
Shipmondo |
|
Chat | ||||
Garanteret dansk support | ||||
FAQ/Guide | ||||
Telefon |
Information om forsendelsessystemer
Et forsendelsessystem, også kaldet et TA-system, er nødvendigt for at du kan booke dine forsendelser og skabe adresselabels. Et forsendelsessystem sørger automatisk for, at en elektronisk transportordre (EDI) sendes til PostNord med informationer om forsendelsens modtager og hvordan den skal leveres.
PostNord tilbyder ikke et forsendelsessystem til vores kunder. Det betyder, at du selv skal vælge hvilken udbyder og forsendelsessystem, som du ønsker at tilknytte din PostNord kundeaftale. De fleste forsendelsessystemer der findes på det danske marked, understøtter PostNord som distributør. Det vigtigste er, at du vælger et forsendelsessystem der passer til din forretning og den løsning I har.
Som virksomhedskal du altså ikke benytte vores Online Porto, når du køber fragt til dine pakker. Du skal købe fragten gennem det forsendelsessystem, du vælger (eller via API'er).
Hvis du vælger et forsendelsessystem
Der kan være stor forskel på forsendelsessystemer og hvordan de tilgås. Derfor skal du overveje, hvordan du ønsker at benytte forsendelsessystemet:
- Forsendelsessystem som en online platform du tilgår med et brugernavn og password
- Forsendelsessystem integreret i dit eget ERP-system / webshop
- Forsendelsessystem som både kan tilgås online og som integration
De fleste forsendelsessystemer har både en online platform og kan samtidig integreres i dit eget ERP-system via plugins. Men det afhænger ofte af den løsning, som du vælger hos udbyderen.
Hvad koster et forsendelsessystem?
Prisen afhænger af den løsning eller det forsendelsessystem, som du ønsker at benytte. Køb og betaling sker direkte til den udbyder du vælger.
Hvis du vælger et andet forsendelsessystem
Du kan frit vælge at benytte ethvert forsendelsessystem, så længe det understøtter PostNord. Det kræver blot dit Produktionskundenummer, som du automatisk får tilsendt, når du opretter dig som kunde hos PostNord.
Du kan også finde dit produktionskundenummer på vores kundeportal, hvis du har oprettet en bruger. Det er dette nummer, som du skal huske at sende til den udbyder, som du vælger.
Hvordan kommer jeg godt i gang?
Når du indgår en kundeaftale med PostNord, vil du efterfølgende blive bedt om at tilknytte et forsendelsessystem. Du modtager praktiske informationer i den velkomstmail, som du modtager på e-mail efter oprettelse af en kundeaftale.