Har du brug for råd eller vejledning?
Du er velkommen til at kontakte vores kundeservice på telefon 70 11 12 30. Vi svarer alle hverdage fra 8.00-17.00.
Returnering er en vigtig del af din forretning på nettet
Der kan være forskellige grunde til returnering. En kunde kan have bestilt en forkert størrelse, forkert farve eller simpelthen have skiftet mening. For at bevare en positiv købsoplevelse bør returneringer håndteres fleksibelt – både for kunden og for dig som netbutik. Det øger sandsynligheden for, at kunden vil handle hos dig igen.
Det er dyrt at modtage returneringer. Returneringer skal kontrolleres og lagerføres – og kunden skal have pengene tilbage. Returhåndtering bør ske så hurtigt og effektivt som muligt for at gøre kunderne tilfredse. Ombytninger og reklamationer tager lang tid for forbrugeren, fordi erstatningsvaren først sendes, når returvaren er modtaget og kontrolleret.
Processen er forskellig, afhængigt af om kunden vil bytte eller returnere en vare. Ved returnering skal der tilbagebetales penge, og varen skal føres tilbage på lagersaldoen. Hvis kunden i stedet vil have en anden vare, skal der oprettes en ny ordre, som håndteres i det almindelige flow.
Det er vigtigt for en netbutik at være transparent med hensyn til eventuel tilbagebetaling. Mange kunder ringer til kundeservice for at spørge, hvornår deres penge bliver sat ind på kontoen.
Kundeopfølgning er et vigtigt led i markedsføringen og bør ske, uanset om kunden returnerer varer. Efter en returnering bør du meddele kunden, at varen er modtaget, og informere om eventuel tilbagebetaling eller om, hvornår du sender en ny vare.
Løbende kundeopfølgning bruges til at identificere forbedringsområder i forbindelse med købsoplevelsen. Du kan sende tilbud til kunder, som har returneret, men ikke købt en anden vare, eller simpelthen takke for den tillid, de har vist ved at handle hos dig, og ønske dem held og lykke med deres køb. Enhver form for kundeopfølgning kan forbedre kundeloyaliteten, og samtidig kan du identificere forbedringspotentialer i kundeoplevelserne.
Du er velkommen til at kontakte vores kundeservice på telefon 70 11 12 30. Vi svarer alle hverdage fra 8.00-17.00.
Gør det nemt for dine kunder at returnere en pakke på op til 20 kg og giver dig fuld kontrol over dine returneringer.
Det har aldrig været nemmere at returnere tunge og uhåndterlige varer på op til 35 kg. Med vores tjeneste Return Pickup kan du gøre det nemt for dine kunder at booke afhentning af returforsendelser. Vi henter returforsendelserne ved døren og leverer til returmodtagerens dør.
Sender du pakker, paller eller større brevmængder regelmæssigt, har du mulighed for at få en kundeaftale med PostNord, der giver en række fordele i forhold til at sende breve, pakker og gods.
Vil du holdes opdateret med viden om vores mange fleksible muligheder for at sende og modtage på? Så klik og udfyld formularen.
Få et unikt overblik over dine pakker med PostNord Customer Portal.