Bliv Businesskunde
Uanset om du vil sende pakker, breve, gods eller lidt af det hele, har vi en aftale, der passer til dig. Kom nemt i gang med få steps.Hvad får du med en Businessaftale?
Fordelene
Introduktionsrabat på 25% på alle nationale pakkeforsendelser de første 90 dage. Gælder ikke gebyrer og maksimum 3.000 pakker.
Se dine priser som aftalekunde her. Du betaler kun for de forsendelser, du faktisk sender - ingen binding.
Få dag-til-dag levering i hele Danmark (undtagen til ikke-brofaste øer).
Du kan indlevere på et posthus eller erhvervsindleveringssted, eller vi kan indgå en aftale om afhentning på din adresse.
Du får én leverandør til alle dine distributionsbehov. Vi varetager fragt af små pakkeforsendelser, store pakker til private, erhvervspakker, ekspresforsendelser, breve, tungt gods osv.
Dine privatkunder kan bl.a. bruge PostNord appen, som gør det hurtigt og nemt at købe porto, tracke pakker, se leveringsfoto når de aflevers samt meget mere.Læs mere om PostNord appen.
Både dine privat- og erhvervskunder kan desuden få Modtagerflex og slippe for at skulle være på adressen, når deres pakker leveres.
Endelig tilbyder vi fleksible returløsninger, så det er nemt for dine kunder at få sendten pakke retur.
Mulighederne
For at printe pakkelabels og dermed sende pakker har du brug for et forsendelsessystem. Hos os er du ikke bundet til et bestemt system, men vælger selv, så du får et, der passer til dine behov.
Vi leverer med omtanke for en grøn fremtid og er "Pakker med omtanke" med i din pakkepris på alle nationale Mypack Home og Collect BTC pakker (gælder Business, Business Premium og Business Premium Plus kunder). Det betyder, at dine pakker vil være klimakompenserede.
Du får adgang til din egen kundeportal, der giver dig overblik over alle dine forsendelser. Følg dine pakkers rejse, evt. reklamationer, returvarer m.m.
Du har tilgang til en guides til vores systemer, så du nemt lærer de vigtigste funktioner at kende. Derudover sidder der et team af erhvervsrådgivere klar til at hjælpe dig godt igang og svare på evt. spørgsmål.
Vil du have transportforsikring på dine forsendelser, eller skal din pakke returneres straks, hvis den ikke kan leveres hos modtageren? Disse og mange flere ydelser får du adgang til med en kundeaftale. Se dem alle her
Send alt fra pakker til tunge godsforsendelser og kombinér produkterne, som det passer dig. De mange muligheder betyder, at du kan vælge de løsninger, der passer bedst til dine og dine kunders behov.
Produkterne
MyPack Home - Sporbare pakker til privatpersoner i Norden og Europa – fra dør til dør.
MyPack Collect - Pakker til privatpersoner i Norden og Europa til et udleveringssted.
PostNord Parcel - Pakker til erhvervsmodtagere. Leveres næste hverdag i Danmark og inden for 1-5 hverdage i resten af Norden.
PostNord Tracked / Untracked - Mindst tre varer med lav værdi til udlandet.
Breve - En lang række af vores brevprodukter - både til private og erhvervsmodtagere.
Gods- og kurerservices - Et bredt sortiment, der dækker alt fra mindre hasteforsendelser til store part- og full load forsendelser.
Alt det andet- Du er selvfølgelig ikke begrænset til ovenstående produkter, men for at sende disse produkter er en kundeaftale en forudsætning.
Sådan kommer du i gang

Udfyld tilbudsformularen
Vælg hvad, du ønsker tilbud på. Du kan sagtens kombinere flere produkter i sammme tilbud.

Acceptér tilbuddet i mailen
Herefter modtager du et tilbud på mail, som du kan acceptere, og du bliver derefter guidet resten af vejen.

Vælg forsendelsessystem
Når du er blevet kunde, er sidste step at vælge et forsendelsessystem. Dette skal du bruge for at kunne udskrive pakkelabels til dine pakker. Du vil også modtage information om det i løbet af processen, når du bliver kunde.
Har du allerede en aftale, så vælg dit forsendelsessystem nu.
FAQ
Du opretter en aftale online i få steps. Først og fremmest skal du have et tilbud fra os via vores tilbudsformular. Du modtager dit skræddersyede tilbud via e-mail. I e-mailen kan du tilgå vores oprettelsesformular, hvor du med ganske få klik opretter dig som kunde.
Når du har oprettet dig som businesskunde, skal du sikre dig, at du kan booke forsendelser og skabe adresselabels. Du kan enten vælge at benytte PostNords API’er og kode en løsning i dit eget system eller tilknytte et forsendelsessystem til din kundeaftale. Læs mere om mulighederne her.
For at booke forsendelser og skabe adresselabels, kræver det et forsendelsessystem tilknyttet din kundeaftale. Et forsendelsessystem sørger automatisk for, at en elektronisk transportordre (EDI) sendes til PostNord med informationer om forsendelsens modtager, og hvordan den skal leveres. PostNord udbyder ikke forsendelsessystemer, hvilket betyder, du selv skal vælge, hvilken udbyder og forsendelsessystem, du ønsker at tilknytte din PostNord kundeaftale. For at sikre dig en god pris har vi dog indgået samarbejder med nogle udvalgte forsendelsessystemer, som du kan læse mere om her.
Vores API’er er lavet, så alle med udviklings-/kodeevner kan benytte dem. For teknisk vejledning er det værd at kaste et blik på vores detaljerede API-guide, der kan hjælpe udviklere i din virksomhed i gang med at udforske forskellige funktioner i vores API’er.
For at komme i gang skal du starte med at oprette en konto i vores udviklingsportal. Når du logger ind på din konto, opretter du en API-nøgle, som du derefter bruger til at bekræfte dine API-anmodninger. Har du brug for hjælp til at komme i gang med at benytte PostNord-API’erne, er du velkommen til at kontakte os på kundeintegration@postnord.com.
Når du har besluttet, hvilket forsendelsessystem du ønsker at købe, så er det dit PostNord produktionskundenummer, du skal videregive til den eksterne udbyder. Herefter vil udbyderen sørge for, at din aftale med PostNord bliver knyttet til deres forsendelsessystem. Du finder dit produktionskundenummer i din velkomstmail, som du modtager, når du har lavet en kundeaftale.