Spring navigation over og søg
Begrænset support til Internet Explorer. Du kan opleve problemer med flere af funktionerne, da Internet Explorer er forældet. For en bedre oplevelse og fuld funktionalitet, anbefaler vi, at du skifter over til Chrome, Edge, Firefox eller en lignende browser. Öppna i Microsoft Edge
Send/Forberedelse

Frifelt – lay-out af konvolutten

Her kan du læse om alt, du skal være opmærksom på, når du bruger din konvolut kreativt til reklamebudskaber og andet.

Du er kan styrke effekten af din forsendelse ved at bruge billeder, reklamebudskab eller farve på konvolutten. Vær dog opmærksom på følgende:

  • Konvoluttens overflade skal være modtagelig for blæk
  • Du skal skrive og placere budskaberne, så de ikke kan forveksles med modtageradressen
  • Vi anbefaler, at du undgår at påtrykke noget i stregkodefeltet. Det kan forsinke sorteringen, eller der kan blive påsat en label, der dækker budskabet.
  • Husk at afsætte et felt på mindst 74 x 40 mm i øverste højre hjørne til frankering

Frifeltets størrelse afhænger af brevets størrelse

Standardbrev Storbrev Ukonvoluteret/åben forsendelse
Friholdt areal på 22,5x140 mm Frihold areal på 45x150 mm Friholdt areal på 45x110 mm

Frifeltet skal være holdt i en lys eller hvid farve uden fluorescens. Undlad billeder og budskaber.

Hvis frifeltet ikke er blankt eller ensfarvet, kan det i visse tilfælde betyde, at vi må sortere brevene manuelt helt eller delvist. Og brevene bliver prissat som almindelige breve til sortering.

Vigtig information, hvis vi ikke kan printe stregkoden på konvolutten

  • Standardbreve vil blive behandlet som storbreve eller sorteret manuelt og dermed blive dyrere.
  • Storbreve vil i stedet få en selvklæbende label i feltet. Er din forsendelse en Direct Mail, kan du tilkøbe "Manuel Håndtering" og undgå label.

Best practice: Sådan udformer du dit brev

Læs mere her Det perfekte brev (pdf).