Send/Forberedelse
Frifelt – layout af konvolutten
Her kan du læse om alt, du skal være opmærksom på, når du bruger din konvolut kreativt til reklamebudskaber og andet.
Du er kan styrke effekten af din forsendelse ved at bruge billeder, reklamebudskab eller farve på konvolutten. Vær dog opmærksom på følgende:
- Konvoluttens overflade skal være modtagelig for blæk
- Du skal skrive og placere budskaberne, så de ikke kan forveksles med modtageradressen
- Vi anbefaler, at du undgår at påtrykke noget i stregkodefeltet. Det kan forsinke sorteringen, eller der kan blive påsat en label, der dækker budskabet.
- Husk at afsætte et felt på mindst 74 x 40 mm i øverste højre hjørne til frankering
Frifeltets størrelse afhænger af brevets størrelse |
||
Standardbrev | Storbrev | Ukonvoluteret/åben forsendelse |
Friholdt areal på 30x150 mm | Frihold areal på 30x150 mm | Friholdt areal på 30x150 mm |
---|
Frifeltet skal være holdt i en lys eller hvid farve uden fluorescens. Undlad billeder og budskaber.
Hvis frifeltet ikke er blankt eller ensfarvet, kan det i visse tilfælde betyde, at vi må sortere brevene manuelt helt eller delvist. Og brevene bliver prissat som almindelige breve til sortering.
Vigtig information, hvis vi ikke kan printe stregkoden på konvolutten |
|
|
Best practice: Sådan udformer du dit brev
Læs mere i vores faktaark om Det perfekte brev.