Spring til indhold Gå til hovednavigation Gå til sprogvælgeren
Erhverv

LeverandørService

Her tilmelder du dig til LeverandørService for medie- og logistikprodukter

Generelt

Her kan du tilmelde dine fremtidige fakturaer til LeverandørService. Betalingerne klares automatisk og bliver dermed betalt til tiden.

Der kan gå op til 8 dage før din tilmelding går igennem.

Ved tilmelding bliver både dine medieprodukter (breve, ufrankerede svarforsendelser, magasinpost og lignende) og logistikprodukter (pakker, paller og lignende), betalt via Leverandørservice.

Klik for LeverandørService online tilmelding.

Der kan gå op til 8 dage før din tilmelding går igennem.

Vi anbefaler, at du tilmelder dig Leverandørservice i tidsrummet fra den 14. i måneden og indtil månedens udgang. Du skal være opmærksom på, at du kan modtage en faktura med FIK-kode (betalingsoplysninger) afhængig af det tidspunkt, du har tilmeldt dig Leverandørservice. Det anbefales derfor at du sikrer dig, at du ikke betaler både faktura med FIK-kode og via Leverandørservice.

Dit kundenummer er det 8-cifrede ordregivernummer/SAP kundenummer, som fremgår af din faktura.

Din faktura

Tilmeld dine fremtidige fakturaer til LeverandørService

Logistikprodukter

Din faktura bliver dannet på baggrund af den EDI, vi modtager fra dig og de scanninger, vi laver.

Der faktureres som udgangspunkt per kundenummer. Derfor skal du have flere kundenumre, hvis du fx har afdelinger, filialer eller lignende, som du ønsker særskilte fakturaer på. Vil du gerne have alle kundenumrene samlet på én faktura, kan du bede om at få en samle- eller detailfaktura.

Før du modtager din faktura med posten, sender vi en fakturaspecifikation per mail. Her vil du få et detaljeret overblik over alle dine pakkeforsendelser.

Medieprodukter

Din faktura bliver som hovedregel dannet på baggrund af de indleveringsbilag (B68/B69/CN32/EK2/EK2a), vi modtager fra dig.

Der faktureres som udgangspunkt per kundenummer. Har du fx afdelinger, filialer eller lignende, som du ønsker særskilte fakturaer til, skal du have fakturamodtagernummer til de faktureringsadresser.

Du kan vælge mellem samle-, detail-, eller OIO-UBL faktura (elektronisk). Hvis du tilvælger samlefaktura, vil du få et detaljeret overblik over alle dine forsendelser.

Administrationstillæg for begge produkttyper

I lighed med andre, opkræver vi et administrationstillæg pr. faktura vi udsteder til dig. Størrelsen af tillægget er afhængig af, hvordan du betaler dine fakturaer. Du kan opnå en lavere betaling ved at tilmelde dig LeverandørService. Her trækker vi automatisk din betaling, når den forfalder.

Har du spørgsmål til en konkret faktura, kan du kontakte vores debitorcenter på 70 12 10 97.

Klik for LeverandørService online tilmelding.

Der kan gå op til 8 dage før din tilmelding går igennem.

Vi anbefaler, at du tilmelder dig Leverandørservice i tidsrummet fra den 14. i måneden og indtil månedens udgang. Du skal være opmærksom på, at du kan modtage en faktura med FIK-kode (betalingsoplysninger) afhængig af det tidspunkt, du har tilmeldt dig Leverandørservice. Det anbefales derfor at du sikrer dig, at du ikke betaler både faktura med FIK-kode og via Leverandørservice.

Dit kundenummer er det 8-cifrede ordregivernummer/SAP kundenummer, som fremgår af din faktura.

Fakturagrundlag

Nogle pakker prissættes alene ud fra vægt. Andre pakker prissættes efter størrelse (volumenvægt), medmindre pakkens fysiske vægt er større end volumenvægten

Volumenvægtberegning i kg (1 m3 = 280 kg): længde x bredde x højde (i meter) x 280 kg

Klik og beregn volumenvægten.

Fakturagrundlag

ProduktBeregningsgrundlagMomsBrændstoftillæg
MyPack (BtC Norden)
Læs mere om MyPack
Volumenvægt/
fysisk vægt
Nej, kun på pakker, der vejer over 20 kgNej
PostNord Parcel (BtB Dk)
Læs mere om Erhvervspakker
Volumenvægt/
fysisk vægt
JaJa
Parcel Economy (BtB KN og FO)
Læs mere om Parcel Economy
Fysisk vægtNejJa