LeverandørService
Her tilmelder du dig til LeverandørService for medie- og logistikprodukter
Generelt
Her kan du tilmelde dine fremtidige fakturaer til LeverandørService. Betalingerne klares automatisk og bliver dermed betalt til tiden.
Der kan gå op til 8 dage før din tilmelding går igennem.
Ved tilmelding bliver både dine medieprodukter (breve, ufrankerede svarforsendelser, magasinpost og lignende) og logistikprodukter (pakker, paller og lignende), betalt via Leverandørservice.
Klik for LeverandørService online tilmelding.
Der kan gå op til 8 dage før din tilmelding går igennem.
Vi anbefaler, at du tilmelder dig Leverandørservice i tidsrummet fra den 14. i måneden og indtil månedens udgang. Du skal være opmærksom på, at du kan modtage en faktura med FIK-kode (betalingsoplysninger) afhængig af det tidspunkt, du har tilmeldt dig Leverandørservice. Det anbefales derfor at du sikrer dig, at du ikke betaler både faktura med FIK-kode og via Leverandørservice.
Dit kundenummer er det 8-cifrede ordregivernummer/SAP kundenummer, som fremgår af din faktura.
Din faktura
Tilmeld dine fremtidige fakturaer til LeverandørService
Logistikprodukter
Din faktura bliver dannet på baggrund af den EDI, vi modtager fra dig og de scanninger, vi laver.
Der faktureres som udgangspunkt per kundenummer. Derfor skal du have flere kundenumre, hvis du fx har afdelinger, filialer eller lignende, som du ønsker særskilte fakturaer på. Vil du gerne have alle kundenumrene samlet på én faktura, kan du bede om at få en samle- eller detailfaktura.
Før du modtager din faktura med posten, sender vi en fakturaspecifikation per mail. Her vil du få et detaljeret overblik over alle dine pakkeforsendelser.
Medieprodukter
Din faktura bliver som hovedregel dannet på baggrund af de indleveringsbilag (B68/B69/CN32/EK2/EK2a), vi modtager fra dig.
Der faktureres som udgangspunkt per kundenummer. Har du fx afdelinger, filialer eller lignende, som du ønsker særskilte fakturaer til, skal du have fakturamodtagernummer til de faktureringsadresser.
Du kan vælge mellem samle-, detail-, eller OIO-UBL faktura (elektronisk). Hvis du tilvælger samlefaktura, vil du få et detaljeret overblik over alle dine forsendelser.
Administrationstillæg for begge produkttyper
I lighed med andre, opkræver vi et administrationstillæg pr. faktura vi udsteder til dig. Størrelsen af tillægget er afhængig af, hvordan du betaler dine fakturaer. Du kan opnå en lavere betaling ved at tilmelde dig LeverandørService. Her trækker vi automatisk din betaling, når den forfalder.
Har du spørgsmål til en konkret faktura, kan du kontakte vores debitorcenter via vores Kundeportal eller på mail adr.: Fakturering1@postnord.com.
Klik for LeverandørService online tilmelding.
Der kan gå op til 8 dage før din tilmelding går igennem.
Vi anbefaler, at du tilmelder dig Leverandørservice i tidsrummet fra den 14. i måneden og indtil månedens udgang. Du skal være opmærksom på, at du kan modtage en faktura med FIK-kode (betalingsoplysninger) afhængig af det tidspunkt, du har tilmeldt dig Leverandørservice. Det anbefales derfor at du sikrer dig, at du ikke betaler både faktura med FIK-kode og via Leverandørservice.
Dit kundenummer er det 8-cifrede ordregivernummer/SAP kundenummer, som fremgår af din faktura.
Fakturagrundlag
Nogle pakker prissættes alene ud fra vægt. Andre pakker prissættes efter størrelse (volumenvægt), medmindre pakkens fysiske vægt er større end volumenvægten
Volumenvægtberegning i kg (1 m3 = 280 kg): længde x bredde x højde (i meter) x 280 kg
Sådan beregner du volumenvægten.
Fakturagrundlag
Produkt | Beregningsgrundlag | Moms | Brændstoftillæg |
---|---|---|---|
MyPack (BtC Norden) Læs mere om MyPack |
Volumenvægt/ fysisk vægt |
Nej, kun på pakker, der vejer over 20 kg | Nej |
PostNord Parcel (BtB Dk) Læs mere om Erhvervspakker |
Volumenvægt/ fysisk vægt |
Ja | Ja |
Parcel Economy (BtB KN og FO) Læs mere om Parcel Economy |
Fysisk vægt | Nej | Ja |