Spring til indhold Gå til hovednavigation Gå til sprogvælgeren

Denne hjemmeside bruger cookies. Nogle cookies er nødvendige, for at hjemmesiden kan fungere korrekt. Andre cookies bruges til at optimere din brugeroplevelse og gøre det muligt for os og vores samarbejdspartnere at give dig relevant markedsføring. Ved at klikke på "Jeg giver samtykke" accepterer du, at vi bruger cookies og behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med vores integritetspolitik. I integritetspolitikken kan du også læse mere om, hvordan du kan slette eller blokere cookies og trække dit samtykke tilbage.

Fakturainformation

Vi har pr. 1. maj 2007 implementeret et elektronisk fakturasystem, der håndterer elektroniske leverandørfakturaer i OIOXML-format.

Der er tale om det samme meddelelsesformat, som anvendes af de offentlige myndigheder til modtagelse og afsendelse af fakturaer.

Vi stiller krav om, at leverandørfakturaer skal fremsendes elektronisk (i OIOXML-format).

Godt i gang med e-fakturering

Det allervigtigste er, at e-fakturaer indeholder et EAN-lokationsnummer, indkøbsordrenummer, oplysninger ifølge momsreglerne samt en FIK-kode for at sikre en hurtig digital fakturahåndtering og betaling. Læs mere om e-fakturering.

Ved salg af varer eller tjenesteydelser til os, skal man være opmærksom på, at alle fakturaer skal opfylde visse krav i følge momsreglerne samt særlige oplysninger for at automatisere indkøbs- og fakturaprocessen.

Tjek om din virksomheds fakturaer indeholder følgende oplysninger:

  1. Sælgers navn og adresse
  2. Vores EAN-lokationsnummer
  3. Fakturaadresse: vores virksomhedsnavn og adresse
  4. Leveringsadresse: vores virksomheds navn og adresse på varemodtageren
  5. Vores indkøbsordrenummer
  6. Fakturadato (udstedelsesdato)
  7. Fakturanummer, som er et fortløbende nummer, der bygger på én eller flere serier, og som identificerer fakturaen. Husk at dokumenter med debet- og kreditbeløb holdes hver for sig
  8. Sælgers CVR-nr eller SE-nr.
  9. Den dato, hvor levering af varerne eller tjenesteydelserne foretages eller afsluttes, forudsat at en sådan dato er forskellig fra fakturadatoen
  10. Betalingsdato - netto 45 dage
  11. Mængden og arten af leverede varer eller omfanget samt arten af de leverede ydelser
  12. Momsgrundlaget, pris pr. enhed inkl. tillæg og rabatter
  13. Gældende momssats
  14. Det momsbeløb, der skal betales
  15. Fakturatotal
  16. FIK-kode på e-fakturaen vil sikre automatisk betaling af ydelser til denne konto

Hvad er et indkøbsordrenummer?

Indkøbsordrenummeret er et nummer bestående af 10 tal. Indkøbsordrenummeret dannes, når vi afgiver en ordre. Du finder nummeret på den ordre, du modtager som leverandør.

Hvorfor er det vigtigt?

Indkøbsordrenummeret sikrer, at vi kan matche en faktura med en ordre. På den måde optimerer og smidiggør vi processen - fra du sender fakturaen, og til vi har behandlet den.

For at vi kan behandle din faktura så hurtigt som muligt, beder vi dig sørge for, at indkøbsordrenummeret altid fremgår af din faktura.

De leverandører, som har indgået faste aftaler med os om løbende leverancer af f.eks. el, gas, vand, avisabonnementer mv., får ikke tildelt noget indkøbsordrenummer.

Kan vi hjælpe dig

Find