Spring navigation over og søg
Begrænset support til Internet Explorer. Du kan opleve problemer med flere af funktionerne, da Internet Explorer er forældet. For en bedre oplevelse og fuld funktionalitet, anbefaler vi, at du skifter over til Chrome, Edge, Firefox eller en lignende browser.

Integration til Pacsoft Online

Har du i dag en integrationsløsning til Pacsoft Online, er der særlige forhold du skal være opmærksom på. Se dem herunder.

Du vælger selv dit nye system

Det er naturligvis din beslutning, hvilken udbyder af et forsendelsessystem du vælger at indgå aftale med, men vi kan bl.a. foreslå en løsning hos firmaet nShift, nemlig systemet nShift Delivery. nShift står også bag Pacsoft Online, som er baseret på samme platform som nShift Delivery. Du vil dermed få en løsning, der ligner den, du allerede kender, og du får mulighed for at få dine data fra Pacsoft Online med over i det nye system.

Det er nemt at skifte til nShift Delivery

Har du i dag en integrationsløsning til Pacsoft Online enten via API, Online Connect eller XML, kan du nu flytte dit komplette setup fra Pacsoft Online inkl. integrationer, til nShift Delivery. Du beholder dine loginoplysninger og historik og vil opleve samme platform, indstillinger samt måden at booke forsendelser på, som du kender fra Pacsoft Online.

Inden det nye system kan tages i brug, skal du indgå en aftale med nShift om pris og vilkår. Dette kan gøres, når du logger på Pacsoft Online. Det tekniske skift fra Pacsoft Online til nShift Delivery vil herefter foregå nemt og enkelt ved nogle ganske få trin.

Ønsker du et skifte til nShift Delivery, men ikke dagligt logger på Pacsoft Online, fordi du anvender systemet via en integrationsløsning, er det nødvendigt, at du alligevel logger på Pacsoft Online. Log på her. Ved login skal du bruge dit Bruger ID, som er dit PostNord produktionskundenummer samt dit password. Kan du ikke huske dit password, så brug ”glemt password-funktionen” eller kontakt nShift.

Hvis du har integration via en partner, skal du kontakte denne for at afklare, hvordan og hvornår dit skifte skal ske. Det er vigtigt, at din partner har en opdateret TA-løsning klar inden du foretager et evt. skifte.

Her finder du svar på de mest gængse spørgsmål

Hvad kommer det til at koste?

Som PostNord-kunde kan du få en særlig fordelagtig pris på nShift Delivery Essential+ til 0,47 kr. ekskl. moms pr. forsendelse*. Prisen inkluderer integration via API Connect, Online Connect or XML. Uagtet hvornår du skifter, vil din betaling til nShift først starte pr. 1. juli 2022. Dvs. selv om du skifter pr. dags dato til nShift Delivery, skal du ikke betale før efter 1. juli 2022. 

Hvis du har integration via en partner, så afstem en evt. prisændring med din integrationspartner.

*Forsendelses-ID produceret i nShifts system. Læs mere her: Forsendelsessystemer og API’er.

Kan vi beholde vores integrationsløsning fra Pacsoft Online?

Ja, alle nuværende løsninger tilkøbt i Pacsoft Online flyttes med over, hvis du vælger nShift Delivery som dit nye forsendelsessystem.

Hvis du har ordreintegrationer i Pacsoft Online i dag, skal du have ændret ’endpoint’ i systemet, så det peger på nShift Delivery i stedet for Pacsoft Online. Det er en lille ændring, som vil blive forklaret i detaljer i forbindelse med skiftet til nyt system og i din velkomstmail fra nShift. Andre tilføjelser og tilkøb i Pacsoft Online kræver ingen specielle handlinger. De virker automatisk i nShift Delivery.

Guide til ændring af integrationer

Hvordan foretager jeg skiftet, hvis ikke jeg til dagligt logger på Pacsoft Online?

For at foretage et skifte er det nødvendigt, at du alligevel logger på Pacsoft Online – også selvom du anvender systemet via en integrationsløsning. Log på her. Ved login skal du bruge dit Bruger ID, som er dit PostNord produktionskundenummer samt dit password. Dit produktionskundenummer kan du finde på Kundeportalen som administrator eller i det brev du har modtaget fra os. Kan du ikke huske dit password, så brug ”glemt password-funktionen” eller kontakt nShift.

Jeg har integration gennem en partner, skal jeg gøre noget anderledes?

Hvis du har integration via en partner, skal du kontakte denne for at afklare, hvordan og hvornår dit skifte skal ske. Det er vigtigt, at din partner har en opdateret TA-løsning klar inden du foretager et evt. skifte. Afstem ligeledes en evt. prisændring med din integrationspartner.

Hvordan ændrer jeg min integration?

Der er forskellige måder at ændre din integration på, afhængig af hvilken type integration, du har. Se en guide for din type integrationer ved at klikke på den herunder.

Guide til ændring af integrationer

API

Klik på billederne for detaljeret information.

Følg disse trin for at ændre din API-integration:

  1. Log ind på nShift Delivery

  2. Gå til Vedligehold > API keys
    API-1.png

  3. Søg efter din API nøgle og klik herefter Edit og Save
    API-2.png

Virker ovenstående guide ikke, skal du danne en ny API nøgle. Se hvordan du gør her.

Se nShifts API guide her

OnlineConnect

Klik på billederne for detaljeret information.

Følg disse trin for at ændre din OnlineConnect-integration:

  1. Åbn ”Administration of Unifaun OnlineConnect"
    OnlineConnect-1.png

  2. Gå til Kommunikation > Konto
    OnlineConnect-2.png

  3. Skift konto fra Pacsoft Online til Unifaun Online
    OnlineConnect-3.png

  4. Gå til Kommunikation > Printere

  5. Vælg ”Guide – Printer settings” (anbefalet) og følg instruktionerne
    OnlineConnect-4.png

Se nShifts OnlineConnect guide her

XML

Følg disse trin for at ændre din XML-integration:

  1. Skift system fra Pacsoft Online til nShift Delivery i dit plugin.

Se nShifts XML guide her

Illu-character-computer-headset.svg

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte nShift, hvis du har spørgsmål.

Hvis du har spørgsmål til support og tekniske løsninger hos nShift kan du kontakte nShift Help Center, sende en mail til support@unifaun.dk eller ringe til nShifts kundeservice på 78 79 17 04

.