Optimér dit checkout flow

Gør dit checkout gennemskueligt og vis hvilke muligheder dine kunder får, når du sender dine forsendelser med PostNord. For jo nemmere det er at vælge forsendelsesmetode, jo flere køb gennemfører dine kunder.

Optimér dit checkout flow og øg konverteringen

Det skal være nemt og overskueligt for dine kunder at vælge levering, når de skal betale for deres varer i dit checkout. Det er ved betalingen, at flest kunder springer fra deres køb, og det kan skyldes, at de ikke kan gennemskue deres muligheder. Derfor har vi her samlet tre gode råd, som kan øge din konvertering.

3 gode råd til at øge din konvertering i dit checkout flow:

  1. Skriv enkelt og letforståeligt
    Pas på lange forklaringer og tekniske ord. Det skal være nemt at forstå

  2. Gør det så nemt som muligt
    Hav så få trin som muligt, så kunden hurtigt og let kan komme til levering og betaling

  3. Hastighedsoptimér og fjern ventetid
    Sørg for at din hjemmeside uploader hurtigt - og sørg for, at det også gælder checkout. Der findes forskellige måder at teste din sides hastighed. En mulighed kunne være Googles PageSpeed Insight

Forslag til tekster i dit checkout:

Vi oplever desværre af og til forbrugere, der misforstår teksterne i checkout flowet, og f.eks. tror de har bestilt en pakke hjem til, men den leveres i virkeligheden til et udleveringssted. Derfor har vi optimeret begreberne ift. levering og anbefaler, at I bruger disse tekster i jeres checkout flow.

PostNord – Hent-selv pakke
Levering til PostNord udleveringssted
PostNord – levering til firmaadresse
PostNord – Hjem-til-dig pakke
Levering til privatadresse
Afhent hos (navn på din butik/webshop)

 

Eksempler på valg af levering i checkout

Uanset hvilken platform din webshop er bygget på, så har du forskellige muligheder for vise kunderne deres valgmuligheder, når de skal vælge leveringsform. Nedenfor viser vi nogle eksempler på, hvordan det kunne sættes op, så kunden let kan se leverandør, leveringsform og leveringsomkostninger. Her er det en god idé at indsætte leverandørens logo - det giver et hurtigt og godt overblik for kunden.

Eksempler-checkout-ramme.png

PostNord logoer

Mange webshops har ikke skiftet vores gamle, røde logo ud med det nye blå. Gælder det også din webshop? Hent det nye blå nedenfor, som du også finder i hvid og sort.

Blåt logo:

Sort logo:

Hvidt logo:

PostNord-Logo-Blaa-300x1600.png PostNord-Logo-Sort-300x1600.png PostNord-Logo-Hvid-300x1600.png

Download (stort format 350x1600px)
Download (lille format 66x300)

Download (stort format 350x1600px)
Download (lille format 66x300)

Download (stort format 350x1600px)
Download (lille format 66x300)

Markedsføring på din webshop med bannere

Flere og flere webshops er begyndt at indsætte bannere på deres website, der viser leveringsmuligheder og -tider. Det skyldes, at levering kan være et godt salgsargument overfor kunden - at man stiller fleksible og gennemskuelige leveringsmetoder til rådighed. Det kan f.eks. være information om; at kunden kan bestille varen lørdag og få den søndag. Eller at de nemt kan følge deres pakke med PostNord App.

Ønsker du at se forskellige bannere, som du kan downloade til din webshop eller benytte i dine mails, så benyt knappen herunder.

Se bannere

Eksempel på et animeret GIF-banner, som du kan downloade til fri afbenyttelse:

Banner-Fleksibel-levering-1-300x1600.gif