Spring navigation over og søg
Begrænset support til Internet Explorer. Du kan opleve problemer med flere af funktionerne, da Internet Explorer er forældet. For en bedre oplevelse og fuld funktionalitet, anbefaler vi, at du skifter over til Chrome, Edge, Firefox eller en lignende browser.

Forsendelsessystemer og API’er

For at booke forsendelser og skabe adresselabels skal du have et forsendelsessystem tilknyttet din PostNord kundeaftale. Eller du kan benytte PostNords API’er og kode en løsning i dit eget system.

Forsendelsessystem til fordelagtig PostNord-kundepris

Da vi hos PostNord gerne vil sørge for, at vores kunder får en fordel, har vi indgået et samarbejde med flere eksterne samarbejdspartnere, der er udbyder af forsendelsessystemer. Som PostNord kunde får du derudover en særlig fordelagtig pris hos de forskellige udbydere, der er listet op nedenfor. Du er selvfølgelig velkommen til at vælge et helt andet forsendelsessystem og udbyder.

Vil du se en guide på, hvordan du køber og kommer godt i gang med systemerne, så læs mere nedenfor i afsnittet “Kom godt i gang med dit forsendelsessystem”.

Priserne afhænger af den løsning eller det forsendelsessystem, du ønsker at benytte. Køb og betaling sker direkte til den udbyder, du vælger.

smart-send-logo.svg


Fra

0 kr.

pr. måned

  • Dansk kundeservice
  • Opret labels online
  • Print returlabels
  • Send til valgfri pakkeshop
  • Se forsendelseshistorik
  • Track & Trace
  • Gratis oprettelse, ingen binding

Kom i gang med Smart Send her

nshift-blaa.svg


Fra

0,47 kr.

pr. adresselabel

  • Adressebog
  • Udskrivning af etiketter
  • Book forsendelse/afhentning
  • Print returlabels
  • Track & trace
  • Se forsendelseshistorik
  • Integration
  • Søg og udskriv favoritter
  • Hurtig adgang til flere funktioner

Kom i gang med nShift Delivery Essential her

Benyt PostNords API'er

I stedet for at benytte et forsendelsessystem, så har du også mulighed for at benytte PostNords API’er. Her skal du kode en løsning i dine egne systemer direkte mod PostNords API’er. Disse findes i fire grupperinger vedrørende forsendelser og booking. PostNords API’er er lavet, så alle med en udviklerbaggrund kan benytte dem.

Læs mere om PostNords API’er her, hvor du også finder links til guides og vores udviklingsportal.

Så om du ønsker at benytte et allerede opsat forsendelsessystem eller kode en løsning mod PostNords API’er, det er helt op til dig. De fleste mindre og mellemstore virksomheder vælger ofte et forsendelsessystem, da det er enkelt at tilgå og ikke kræver udvikling og IT.

Information om forsendelsessystemer

Et forsendelsessystem, også kaldet et TA-system, er nødvendigt for at du kan booke dine forsendelser og skabe adresselabels. Et forsendelsessystem sørger automatisk for, at en elektronisk transportordre (EDI) sendes til PostNord med informationer om forsendelsens modtager og hvordan den skal leveres.

PostNord tilbyder ikke et forsendelsessystem til vores kunder. Det betyder, at du selv skal vælge hvilken udbyder og forsendelsessystem, som du ønsker at tilknytte din PostNord kundeaftale. De fleste forsendelsessystemer der findes på det danske marked, understøtter PostNord som distributør. Det vigtigste er, at du vælger et forsendelsessystem der passer til din forretning og den løsning I har.

Hvis du vælger et forsendelsessystem

Der kan være stor forskel på forsendelsessystemer og hvordan de tilgås. Derfor skal du overveje, hvordan du ønsker at benytte forsendelsessystemet:

  1. Forsendelsessystem som en online platform du tilgår med et brugernavn og password
  2. Forsendelsessystem integreret i dit eget ERP-system / webshop
  3. Forsendelsessystem som både kan tilgås online og som integration

De fleste forsendelsessystemer har både en online platform og kan samtidig integreres i dit eget ERP-system via plugins. Men det afhænger ofte af den løsning, som du vælger hos udbyderen.


Hvad koster et forsendelsessystem?

Prisen afhænger af den løsning eller det forsendelsessystem, som du ønsker at benytte. Køb og betaling sker direkte til den udbyder du vælger.

Hvis du vælger et andet forsendelsessystem

Du kan frit vælge at benytte ethvert forsendelsessystem, så længe det understøtter PostNord. Det kræver blot dit Fakturakundenummer og dit Produktionskundenummer, som du automatisk får tilsendt, når du opretter dig som kunde hos PostNord. Det er disse numre, som du skal huske at sende til den udbyder, som du vælger.

Hvordan kommer jeg godt i gang?

Når du indgår en kundeaftale med PostNord, vil du efterfølgende blive bedt om at tilknytte et forsendelsessystem. Du modtager praktiske informationer i den velkomstmail, som du modtager på e-mail efter oprettelse af en kundeaftale.

Du kan også se vores lille guide på, hvordan du køber og kommer godt i gang med et forsendelsessystem:

Det skal være nemt for dig og din virksomhed

 

Alt sker online i få steps

Illu-character-computer-graphics.svg

 

Bliv businesskunde

Opret en kundeaftale online med det samme, så er du hurtigt klar til at sende dine forsendelser med PostNord.

Opret en kundeaftale

Illu-person-package-house.svg

Indhent et tilbud

Har din virksomhed et behov for at sende mere end 2.500 pakker pr. år eller ønsker et samlet tilbud på breve, pakker og gods?

Bestil tilbud