Spring til indhold Gå til hovednavigation Gå til sprogvælgeren

Denne hjemmeside bruger cookies. Nogle cookies er nødvendige, for at hjemmesiden kan fungere korrekt. Andre cookies bruges til at optimere din brugeroplevelse og gøre det muligt for os og vores samarbejdspartnere at give dig relevant markedsføring. Ved at klikke på "Jeg giver samtykke" accepterer du, at vi bruger cookies og behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med vores integritetspolitik. I integritetspolitikken kan du også læse mere om, hvordan du kan slette eller blokere cookies og trække dit samtykke tilbage.

10 gode råd om returnering

Retur

Vælg den returløsning, der bedst kan betale sig

Din returløsning påvirker dit salg

Forbrugerne er mere tilbøjelige til at handle i en netbutik, der tilbyder en nem returmulighed. Og oplevelsen af, at et fejlkøb ikke volder besvær, kan få kunder til at handle igen. Derfor er din returvarestrategi vigtigt.

Følg de 10 gode råd om returvarer, og vælg den bedste løsning for din netbutik.

  1. Træf beslutninger om din returløsning på baggrund af reel viden. Læs fx vores e-handelsanalyser
  2. Find ud af, hvilke returmuligheder dine konkurrenter tilbyder – og hvordan de kommunikerer det. Og sørg for at gøre det bedre
  3. Sørg for at gøre tydeligt opmærksom på en nem – og gerne gratis – mulighed for at returnere fejlkøb
  4. Test gratis fragt og retur i en periode for at se, hvad der sker med omsætningen – kan det betale sig?
  5. Tilbyder du gratis retur, så vis det i de købskritiske øjeblikke. Det kan stimulere kunden til at lade dankortet sidde lidt løsere
  6. Usikkerheden om returpriser er større hos kunder, der befinder sig i udlandet. Her vil gratis retur for det meste være en fordel
  7. Vælg en leverandør, der gør det nemt for kunderne at sende varer retur. Og vis leverandøren på din webshop
  8. Spørg dine kunder, hvorfor de returnerer varen – der kan være vigtig viden at hente
  9. Skab tryghed ved at vide kundeudtalelser – også om returnering
  10. Få sparring hos PostNord – vi følger udviklingen og deler gerne vores erfaring og cases med dig

Du er naturligvis velkommen til at ringe til os på 70 11 12 30, hvis du vil høre mere.

 

Læs e-handelsanalysen

Bliv klog på kundernes behov

Se bl.a. hvad nem returmulighed betyder for dine kunder

Læs e-handelsanalysen
.