Spring til indhold Gå til hovednavigation Gå til sprogvælgeren
E-handel

E-handel under køb –valgfrihed ved levering kan øge konverteringerne i din webshop.

For de fleste forbrugere haster købet ikke så meget, at hurtig levering er værd at betale ekstra for. En dags forskel spiller som regel ingen eller kun en lille rolle. Derimod vil mange forbrugere gerne allerede i forbindelse med købet kunne vælge et bestemt leveringstidspunkt på et bestemt sted og på en bestemt måde, som passer ind i deres rutiner.

Dine kunder ønsker, at leveringen passer ind i deres hverdag. Og deres krav skifter, afhængigt af hvad de køber, hvornår de køber, og hvad varen betyder for dem. Det er en vigtig parameter for kunderne at kunne vælge et passende leveringssted ved hvert enkelt køb. Tættest på er ikke altid bedst. Friheden til at kunne vælge mellem levering til arbejdspladsen, hjemme eller til et afhentningssted er vigtigere.

Forbrugeren ønsker valgfrihed. Det skal være nemt at vælge, og der skal være flere alternativer at vælge mellem. Vi hjælper dig med at gøre det nemmere for dine kunder via løsninger, som giver flere valgmuligheder ved køb og levering.

  • lad kunden vælge leveringssted
  • giv mulighed for udlevering fra butik
  • kunden kan bruge vores app
  • flere leveringsmuligheder med FlexChange
  • pak og send varer
  • informer kunden (via advisering)

Kundeportalen

I Kundeportalen tilbyder vi tjenesten Track & Trace Premium, hvor du kan skabe et automatiseret flow af notifikationer til dine modtagere med dit eget logo.

Klik og læs mere om Kundeportalen

Giv mulighed for udlevering fra butik

Hvis du både har webshop og fysisk butik, er Collect In-store noget for dig. Lad dine kunder vælge, om de ønsker at hente de varer, de har købt på nettet, direkte i din butik i stedet for i et posthus. Ved hjælp af vores Retail-app kan du selv være udleveringssted for dine kunder. Det giver mere trafik til den fysiske butik og mere frihed for kunden, som kan vælge mellem flere steder ud over standardtilbuddet for afhentning.

Kunden kan bruge vores app

PostNord app er en tydelig og letforståelig app, som du bruger til at søge efter forsendelsen.

Pakke og sende varer

Flere tips til pluk og pak og gode råd til, hvad man skal tænke på, når varerne skal sendes til forbrugeren. Disse områder er vigtige, men ind imellem oversete trin i helhedsoplevelsen for køb online.

Plukke og pakke

Når en ordre er kommet ind, skal varerne plukkes fra lageret og pakkes i passende emballage. Sørg derfor for funktionalitet gennem hele ordrehåndteringen, og at TA-løsningen er tilpasset till netop din virksomhed.

  • for en netbutik går der meget tid med at pakke og sende varer, og det er derfor vigtigt at have smidige løsninger for hele flowet (fra ordre- og pakkeinformation til gennemtænkt lagerhåndtering og effektive pakkerutiner).
  • læg en bæredygtig strategi for emballage, standardkasser, personlige meddelelser med mere. I dag er selve emballagen for eksempel ofte en uudnyttet kommunikationskanal.
  • sørg for, at lagersaldoen stemmer med informationen over for kunden, og hav en ensartet strategi for håndtering af tilfælde, hvor informationen er forkert, for eksempel at en vare ikke er på lager.
  • lav prognoser for salg og volumen, og hav lager/personale klar, som kan håndtere toppe og dale.

Sende

For en netbutik er det ikke altid nemt at forstå alle de forskellige produkter, fragttermer og processer, som er forbundet med varedistribution. Det er vigtigt at sørge for, at det produkt, du beslutter dig for, leverer den kvalitet dine kunder kræver, og har det serviceniveau, som kunderne foretrækker. Definér netop dine behov for fragtløsninger afhængigt af produkttypen, hvor dine kunder er, og hvilke præferencer de har.

  • en god fragtløsning tilgodeser modtagerens behov, uanset om det handler om hurtigt og nemt at kunne hente varen på et afhentningssted eller at få den leveret til arbejdspladsen eller direkte til hjemmet.
  • høj leveringspræcision og -kvalitet er to vigtige faktorer når det gælder for eksempel at have mulighed for at give kontinuerlig information om, hvor pakken befinder sig, og hvornår den er fremme.

Vi har distributionsløsninger, som passer præcist til dine behov. Uanset om du sender inden eller uden for landets grænser.

  • lette varer sendes bedst med vores brevtjenester, f.eks. med Varebrev.
  • tungere varer håndteres hurtigt og trygt med vores pakketjenester, f.eks. MyPack Collect

Med PostNord i Sverige og Danmark samt PostNord Logistics eget net af ekspeditionssteder i Finland og Norge kan kunden endda få sin vare leveret til døren eller kan hente den, når det passer på et udleveringssted i nærområdet. Vi har selvfølgelig også fleksible løsninger til eventuel returnering.

.