Spring til indhold Gå til hovednavigation Gå til sprogvælgeren
E-handel inden købet
Vores løsninger/e-handel

E-handel inden købet

Købsoplevelsen bliver stadig vigtigere for dine kunder, når de handler online, og det kan være afgørende for forretningen, at leveringsalternativerne er enkle og tydelige. Kunderne ønsker allerede inden købet at vide, hvornår, hvordan og hvor forsendelsen leveres, hvem der står for leveringen, og naturligvis også, hvad det koster.

Bedre kundeoplevelse med PostNord appen

Med PostNord appen giver du dine kunder en endnu bedre oplevelse af leveringen af dine pakker.

Vi har lavet en flyer om appen, som du kan lægge i dine pakker til dine kunder.

Klik og hent flyeren om PostNord appen

Så fortæller du dine kunder, at de kan:

  • Få overblik over pakker, som er på vej
  • Blive adviseret automatik om, hvornår pakker fra dig leveres
  • Få automatisk besked på telefonen, når der er en opdatering om en pakke
  • Få besked, når der ligger en pakke klar til afhentning på et posthus
  • Få at vide, hvor stor pakken er og hvor meget den vejer

og meget mere.

Funktioner i din netbutik

Overvej, hvilke funktioner du vil have i din netbutik, og husk, at de bør afspejle dine ambitioner med virksomheden. Selve platformen i netbutikken bør understøtte disse funktioner og andre vigtige, generelle funktioner som f.eks. mobiltilpasning.

Fleksibel levering til dine kunder

Ved nye eller lejlighedsvise kunder kan muligheden for at vælge leveringsalternativ udgøre forskellen mellem en vundet eller tabt handel. Det skal være nemt at vælge, og der skal være flere alternativer at vælge imellem. Vi hjælper dig med at gøre det nemmere for dine kunder med løsninger, som giver flere valgmuligheder i forbindelse med køb og levering.

Undersøgelsen The Retail Week survey/E-barometeret 2018* viser, at

  • 85 pct. mener, det er vigtigt at kunne vælge, hvordan en vare bliver leveret
  • 93 pct. ønsker oplysninger om, hvordan og hvornår varen leveres
  • 74 pct. ville handle oftere på nettet, hvis de fik større indflydelse på leveringen
  • 87 pct. mener, at enkel returhåndtering er vigtig, når man handler i en netbutik

Fortæl, hvilke leveringsmuligheder der er. Kan du ved checkout svare på, hvornår, hvor og hvordan din kunde får sin vare?

Mere om fleksibel levering til dine kunder

Vælg e-handelsplatform

Der er i dag en række forskellige e-handelsplatforme at vælge imellem – lige fra gratis udgaver til professionelle systemer. Platformsløsninger kan generelt inddeles i tre kategorier:

  1. Standardiserede platforme – færdige løsninger med forskellig funktionalitet.
  2. Open source – systemer med åben adgang til kildekoden, hvilket giver lavere omkostninger, men kræver teknologiske kompetencer.
  3. Hjemmelavet platform evt. med ekstern hjælp – konsulent eller internetbureau.

Overvej, hvilke funktioner du vil have i din netbutik, og husk, at de bør afspejle dine ambitioner med virksomheden. Platformen bør understøtte disse funktioner og andre vigtige, generelle funktioner som f.eks. mobiltilpasning.

Delivery Checkout er en widget til din netbutik, som gør det nemt for forbrugerne at vælge, hvordan den vare, de har købt, skal leveres.

Mere om Delivery Checkout

Vælg transportadministrationssystem (TA-system)

Kort fortalt er et transportadministrationssystem et datasystem, der bruges til at booke transporter hos en transportvirksomhed, udskrive fragtsedler og spore forsendelser. Der findes i dag systemer fra en række TA-leverandører på markedet, herunder PostNords eget TA-system, der hedder Pacsoft.

Mere om Pacsoft Online

Vælg fragtleverandør

Behovene for leveringsmåder er forskellige fra virksomhed til virksomhed. Du kan f.eks. spørge dig selv, om du sender ofte, og om de varer, du sender, er uhåndterlige eller meget værdifulde. PostNord tilbyder en række forskellige måder at sende på, hvis du hurtigt og nemt vil i gang med at sende nogle få forsendelser om dagen.

Kom i gang med Online Porto

6 tips til bedre e-handel

Det betyder meget for nutidens e-handelskunder, at du skaber en sømløs købsproces, der opfylder alle kundens behov. Vi har ti gode råd om, hvordan du kan forbedre dine kunders købsoplevelse.

Læs vores guide: 6 trin til bedre e-handel

.