Spring til indhold Gå til hovednavigation Gå til sprogvælgeren

Denne hjemmeside bruger cookies. Nogle cookies er nødvendige, for at hjemmesiden kan fungere korrekt. Andre cookies bruges til at optimere din brugeroplevelse og gøre det muligt for os og vores samarbejdspartnere at give dig relevant markedsføring. Ved at klikke på "Jeg giver samtykke" accepterer du, at vi bruger cookies og behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med vores integritetspolitik. I integritetspolitikken kan du også læse mere om, hvordan du kan slette eller blokere cookies og trække dit samtykke tilbage.

6 gode råd til en bedre købsoplevelse i din webshop
Vores løsninger/e-handel

Sådan skaber du en leveringskæde, der opfylder alle kundens behov – fra køb til afhentning.

Det er vigtigt for netbutikkerne at skabe en sømløs købsproces, der opfylder alle kundens behov – fra køb til levering. Vi har seks gode råd om, hvordan du kan forbedre dine kunders købsoplevelse.

1. Gør leveringsalternativerne enkle og tydelige

I dag gennemføres mange køb ikke, hvis der mangler leveringsalternativer. Du kan gøre købet nemmere for dine kunder ved tydeligt at fortælle, hvor, hvordan og hvornår varerne leveres. Det er en god idé at tilbyde tilbagevendende kunder forvalg af deres seneste leveringsalternativ. Det viser, at du kender dine kunder, det skaber loyalitet og kan øge konverteringsgraden.

2. Tilbyd alternativer: præcis, hurtig eller fordelagtig levering

Leveringsoplevelsen skal matche købsoplevelsen. For forbrugeren er det altid en afvejning af hurtighed, præcision og omkostninger. Købet haster som regel ikke så meget, at man vil betale for ekspreslevering. Mange vil til gengæld gerne selv kunne bestemme leveringstidspunkt eller leveringssted og modtage deres varer på en måde, der passer ind i deres hverdag.

3. Tilbyd mulighed for at vælge leveringssted

Kunderne ønsker, at leveringen passer ind i deres hverdag. Du får mere tilfredse kunder ved at tilbyde flere forskellige leveringsalternativer, så kunderne kan vælge det alternativ, der passer dem bedst.

4. Vær fleksibel og kommunikér med dine kunder

Du bliver mere fleksibel, når du giver dine kunder mulighed for at vælge leveringsmåde og spore forsendelsen, og når du fortæller dem, hvad de skal gøre for at modtage pakken. Hvis du har god forståelse for dine kunders præferencer, kan du nemmere kontakte kunden på den rigtige måde – via e-mail, sms eller måske advisering i deres digitale postkasse? Det er en god idé at gøre det nemt for kunderne at vælge et alternativ, der passer til dem.

5. Gør det nemt at ændre leveringsmåde

Det er et led i en velfungerende logistik at give dine kunder mulighed for at påvirke leveringen efter check-out, og det hjælper dig med at styrke dine kunderelationer. Du kan f.eks. gøre det ved at lade andre pakke varerne eller ændre afhentningsstedet fra et sted i nærheden af kundens hjem til et sted tæt på kundens arbejdsplads.

6. Skab smarte returløsninger

Det er med til at skabe en god købsoplevelse, at en netbutik håndterer returneringer effektivt. Kundernes tålmodighed kan være begrænset, når der skal returneres varer. Du kan gøre det lettere for kunden ved at tilbyde nem adgang til afleveringssteder og tydelig vejledning om returnering. Det skaber tryghed hos dine kunder, hvis du kan fortælle, hvornår en returnering bliver tilbagebetalt, og det øger chancerne for køb.

Har du brug for råd eller vejledning?

Du er velkommen til at kontakte kundeservice på telefon 70 11 12 30. Vi svarer alle hverdage fra 8.00-17.00.
.