Spring navigation over og søg
Begrænset support til Internet Explorer. Du kan opleve problemer med flere af funktionerne, da Internet Explorer er forældet. For en bedre oplevelse og fuld funktionalitet, anbefaler vi, at du skifter over til Chrome, Edge, Firefox eller en lignende browser.

QR-kode

Lad dine kunder returnere nemt ved hjælp af en QR-kode – og vis samtidig omtanke for miljøet.

Returner nemt ved hjælp af en QR-kode

En stor del af forbrugerne oplever, at returnering er besværligt. Men når kun 8% af pakkerne returneres, hvorfor så sende fysiske labels med ud til alle? I stedet gør vi det nu enkelt både for dig og dine kunder. Og samtidig tænker vi sammen på miljøet, når vi sparer alle unødige labels væk.

Som noget nyt kan du nu tilbyde dine kunder en enklere returløsning, hvor du blot danner en QR-kode, som du eller vi sender til kunden via SMS eller mail. Vi viser også QR-koden i din kundes PostNord app. Derefter kan din kunde frit vælge blandt vores 1.500 posthuse i Danmark og få printet deres pakkelabel og sende pakken retur.

Løsningen kan også bruges til dine kunder, som skal returnere fra Sverige og Norge.

Du kan danne QR-koden ved at bruge vores Booking API. Vi har forskellige retur-API’er til at dække dit behov. Du kan finde dem alle på PostNord Developer. Du kan læse mere om PostNord Developer og komme til vores API’er her.

Du kan også bruge den nemmere løsning i Kundeportalen, hvor vi har lavet IT-integrationsarbejdet for dig. Du finder ganske enkelt pakken, som du sendte til din kunde, i Track & Trace-værktøjet. Herfra kan du danne returforsendelsen på baggrund af informationerne i den originale EDI. Du kan læse mere om Kundeportalen og komme i gang eller logge på her.

.