Spring navigation over og søg
Begrænset support til Internet Explorer. Du kan opleve problemer med flere af funktionerne, da Internet Explorer er forældet. For en bedre oplevelse og fuld funktionalitet, anbefaler vi, at du skifter over til Chrome, Edge, Firefox eller en lignende browser.
Erhverv/Send/Forberedelser

EDI

EDI er den elektroniske transportordre, og med den fortæller du os hvilke produkter, du vil købe og hvordan leveringen skal finde sted.

EDI - Electronic Data Interchange – er den elektroniske transportordre, hvori du fortæller os, hvilke produkter, du vil købe og hvordan leveringen skal finde sted. EDI er afgørende for, at PostNord kan levere den bedst mulig service, og at dine forsendelser bliver leveret, som du og dine kunder ønsker det.

Før vi modtager dine forsendelser, skal vi have den elektroniske transportordre (EDI) ved hjælp af et forsendelsessystem.

Da transportordren er grundlaget for, at vi kan levere det, du bestiller, er det vigtigt, at de data, vi modtager fra dig, svarer til det både du og dine kunder forventer, herunder at dit system til udskrivning af labels altid er opdateret.

Transportordren indeholder data om afsender, modtager, produkt, serviceydelser. Det bruger vi bl.a., når vi sorterer pakkerne, genererer adviseringer til modtager, fakturerer og sporer pakker (Track & Trace). Hvis vi ikke har modtaget EDI, når pakken scannes første gang, opkræver vi en ekstra betaling pr. pakke, da vi har højere omkostninger ved håndteringen.

Klik og læs mere om EDI og hvilke produkter, du kan vælge (pdf).

Du kan læse mere om de forskellige løsninger til udskrivning af labels ved at klikke på ”Udskriv label”.

Har du spørgsmål til EDI, er du altid velkommen til at kontakte Kundeservice Erhverv.