Praktik

Tracked Letter DK

Her finder du alle de praktiske informationer, som du skal bruge, når du skal sende Tracked Letter DK.

Flexlevering

Ved Flexlevering er PostNord uden ansvar for eventuel bortkomst eller beskadigelse.

Du skal sørge for, at det fremgår af dine abonnements-/fragtbetingelser, at forsendelsen må henstilles på adressen, såfremt den ikke kan leveres i postkassen 

Sporing og dokumentation for levering

Tracked Letter DK scannes ved levering til dine kunder, så du har dokumentation.

Vi scanner forsendelserne gennem hele processen, så du kan spore din Tracked Letter DK fra de er indleveret til PostNord og til levering hos din kunde:

  • på vores terminal under sortering (dagen efter at du har indleveret)
  • på vores distributionshub (dagen for levering af forsendelserne)
  • ved levering af forsendelsen på adressen

Du kan nemt og effektivt følge alle dine Tracked Letter DK i Kundeportalen. Læs mere om, hvordan Kundeportalen kan gøre din hverdag nemmere

Hvis du ikke allerede har adgang til Kundeportalen, men har en aftale med PostNord, så få adgang til Kundeportalen her.

Du og dine kunder kan også spore Tracked Letter DK via www.postnord.dk

SMS/e-mail advisering til dine kunder

PostNord sender SMS/e-mail advisering til dine kunder om leveringen. Du skal bare inkludere information om SMS nr. eller e-mail adresse i edi’en til PostNord eller tilvælge det i PacSoft.

Adresselabels og EDI

Du skal bruge en særlig adresselabel til Tracked Letter DK, og du skal sende EDI om forsendelserne til PostNord.

Du kan bruge PacSoft Online, som stilles gratis til rådighed af PostNord, til at danne adresselabels og sende EDI. Klik her for at læse mere om PacSoft Online.

Du kan også bruge et forsendelsessystem (TA-system) fra en PostNord godkendt leverandør eller et egenudviklet system (PostNord leverer specifikation).

Andre produktvilkår

Du indleverer minimum 100 stk. i løbet af én måned.

Indlevering

Du indleverer dine forsendelser i særskilt emballage: sække, postcontainere, paller. Ved paller skal forsendelserne være løst læsset og kan være wrapped eller med scantainer.

Forsendelserne skal være opdelt til hhv. ØST/VEST (0900-4999/5000-9999).

Hver emballage påsættes en dirigeringsseddel (posemærke, vignet til postcontainer/palle) til henholdsvis ØST/Vest. Du kan finde og printe dirigeringssedlen her

Du kan indlevere på én af de to brevterminaler i hhv. Høje Taastrup eller Fredericia eller på en PostNord erhvervsindlevering. På en erhvervsindlevering kan du indlevere op til 2.000 stk., og du skal påregne en ekstra dag til levering.

Dine forsendelser tages med, hvis du har en afhentningsaftale.

Vil du vide mere?

Du er velkommen til at kontakte Kundeservice Erhverv på telefon 70 11 12 30, hvis du har spørgsmål.