Modtager betaler portoen

Gør det let for dine kunder at returnere varer, svarkuponer og andre forsendelser til dig.

Fordele med ufrankerede svarforsendelser

Det er let og gratis for dine kunder at returnere svar eller varer

Øger mulighederne for respons fra dine kunder ved bestilling af varer, uddybende informationer eller kundeundersøgelser

Du betaler kun for de forsendelser, som du får retur (og et fast månedligt abonnement)

Modtager betaler portoen - også kaldet Ufrankerede Svarforsendelser (USF) – er en løsning, når du vil gøre det enkelt og gratis for dine kunder at returnere et svar eller en varer.

Dine kunder leverer forsendelsen i postkassen eller på posthuset. Og forsendelsen returneres til dig inden for 2 hverdage.

Det er nemt og enkelt at komme i gang

  1. klik for finde de praktiske informationer
    - dine konvolutter, kuponer eller svarkort skal have et særligt frankeringspåtryk og udformes på en særlig måde
  2. klik for at se priser (gælder både USF og IBRS)
  3. klik for at indgå en aftale om "Modtager betaler portoen"
    - du betaler kun for de forsendelser, som du får retur og et fast månedligt abonnement

PostNord skal godkende korrekturen på din konvolut, kupon eller svarkort inden den trykkes.

Brug internationalt svarkort til dine udenlandske kunder

International Business Reply Service (IBRS) giver dig mulighed for at modtage svarforsendelser fra dine kunder verden over (dog ikke Taiwan).

Klik og læs mere om praktikken vedrørende internationale svarforsendelser

Dine svarforsendelser må veje op til 2 kg, når de returneres fra Belgien, Estland, Finland, Frankrig, Færøerne, Grækenland, Grønland, Irland, Island, Italien, Kroatien, Letland, Litauen, Luxembourg, Nederlandene, Norge, Polen, Portugal, Schweiz, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn og Østrig. Max. vægten er 50 gram, når forsendelserne skal returneres fra resten af verdenen.

Har du brug for hjælp?

Kundeservice kan hjælpe dig med udformningen af dine svarforsendelser, korrektur til godkendelse eller indgå en aftale om "Modtager betaler portoen". Ring til os på 70 12 10 95.

Relaterede tjenester

Køb porto i Netbutikken

Køb frimærker, Q-Brev frankeringsmærker, pakkelabels og etiketter mm. i PostNords netbutik.

Gå til Netbutikken

We Mail

Når du både vil sende fysiske og digitale breve. Og lade os klare hele opgaven.

Mere om We Mail

Delivery Checkout

Når man handler på nettet, skal det være nemt hele vejen – lige fra det øjeblik, hvor kunderne trykker på køb-knappen, til de står med pakken i hånden. Det gør købsoplevelsen langt bedre, når man lader kunderne selv vælge, hvordan pakken skal leveres.

Mere om Delivery Checkout