Spring til indhold Gå til hovednavigation Gå til sprogvælgeren

Driftsstatus

Filer, som gensendes med samme navn vil ALTID fejle. ZIP filens navn skal være unikt.
Hvis der er tvivl om filen er modtaget og behandlet så ring eller skriv til eKom support.
Telefon: 33618200   e-Mail: ekom.support@stralfors.dk

Aktuel status

Torsdag 16-5-2019 kl. 08:40

Strålfors har sendt alle modtaget dokumenter til e-Boks, men e-Boks har endnu ikke indlæse og kvitteret for dokumenter fra og med kl. 17 i går. e-Boks er orienteret og vi forventer at indlæsningen starter inden for den næste time. Alle dokumenter fra i går forventes at være indlæst og kvitteret for omkring middag.

Kunder, der benytter eKoms gamle FTP server 193.3.125.70 med et xibu55-login vil opleve at deres filer ikke bliver hentet fra upload mappen.
Benyt i stedet for den nye FTP server mft.stralfors.com.
Hvis I mangler login oplysninger, så send en mail til ekom.support@stralfors.dk
hvor I oplyser det gamle xibu55 login.


Længere leveringstid for kvitteringsfiler fra e-Boks
Ekspeditionstiden for levering af kvitteringer fra e-Boks er nu længere end tidligere, men stadig indenfor servicemålet.

Vi bestræber os på at overholde det aftalte serviceniveau, som er, at for filer leveret inden kl. 17:00 skal kvittering for levering i e-Boks være afsenderen i hænde senest næste hverdag kl. 08:00.

Såfremt der måtte være uregelmæssigheder vil vi orientere herom på denne side.

Generel information

eKom FTP server ftpssh.post.dk (193.3.125.70) er opdateret med nyt certifikat.
For at få adgang til FTP serveren igen, skal certifikatet godkendes.
Ved logon til serveren vil man bliver bedt om at godkende certifikatet.

Til brugere af WinSCP

Da det ikke er muligt at omdøbe filnavnet, når filen er overført til PostNords nye FTP server, skal vi bede om at funktionen "Message Transfer" bliver deaktiveret i WinSCP.

1) gå i Tools - Preference - Transfer - Endurance
2) deaktiver funktionen "Enable transfer resume/transfer to temporary filename for"

Minus til plus i PDF dokumenter

Nogle modtagere oplever at minus tegnet på lønsedlen vises som plus tegn når PDF dokumentet åbnes i e-Boks. Modtageren af dokumentet bedes rette henvendelse til e-Boks Brugersupport.

e-Boks Brugersupport kan kontaktes på telefon 82 30 32 30, 
Åbningstider Man-søn: 09:00- 20:00 Helligdage: 10:00- 15:00

.