Fleksibel levering
Se her, hvordan du kan modtage dine forsendelser, så det passer dig bedst muligt.
Modtagerflex
- Få din pakke leveret på adressen - også når du ikke er hjemme.
Du kan lave en aftale med os om, at vi lægger dine pakker på et aftalt sted på din adresse, så du ikke behøver at være hjemme for at modtage dem. Se i videoen, hvordan du nemt får Modtagerflex.
Vi tilbyder Modtagerflex til alle borgere. Du kan dog ikke tilmelde dit sommerhus eller din fritidsbolig. Du får besked, når vi har placeret forsendelsen hos dig. Hvis din forsendelse er lille, lægger vi den i din brevkasse.
Når pakken er placeret på det aftalte sted, ophører vores erstatningsansvar, og du er herefter selv ansvarlig.
Når du tilmelder dig, bliver alle på adressen automatisk tilmeldt.
Hvis det kun er engang i mellem, du ønsker dine pakker placeret, og du derfor ikke vil være fast tilmeldt Modtagerflex, kan du på visse forsendelser benytte FlexChange. FlexChange er din mulighed for at give os en engangsfuldmagt til, at vi må placere en bestemt pakke, der er på vej, hvis det viser sig, at du ikke er hjemme til modtage pakken som forventet.
Se nærmere om kriterierne for FlexChange her.
Tilmeld Modtagerflex i PostNord appen
Leveringsfoto
Vores pakkebud tager et billede af din pakke ved levering, og har du Mit-ID valideret dig i appen, vil du straks kunne se billede af din pakke, og hvor den er placeret på din adresse. Der tages leveringsfoto ved Modtagerflex leveringer, pakker sendt med Flexlevering, pakker hvor du har foretaget en FlexChange til at henstille pakken på din adresse, samt pakker over 20 kg., hvor pakkebuddet foretager en flexlevering.
Kan buddet ikke komme af med pakken på din adresse (f.eks. hvis du ikke har Modtagerflex eller ikke er hjemme til at tage imod pakken), tages et billede af "forsøget på levering", før buddet tager pakken med igen.
Pakkeshop
Du får besked via SMS, e-mail, PostNord App eller blanket, når du kan hente en pakke i pakkeshoppen.
Når du henter din forsendelse, skal du vise ID og i nogle tilfælde også kvittere for udleveringen.
Du kan også lade en anden hente din forsendelse i pakkeshoppen ved at give en fuldmagt.
Pakkeboks
Skal du hente din pakke i en pakkeboks, får du besked via sms, e-mail, PostNords app eller blanket, når din pakke er klar til afhentning. Herefter har du 7 dage til at afhente den.
Afhængig af hvilken type pakkeboks du skal afhente din pakke i, er processen følgende:
Pakkeboksen
Du modtager 2 pinkoder, du skal taste på Pakkeboksens skærm, hvorefter pakkelågen åbner.
Nærboks
Download eller åben PostNord appen på din telefon. Med Bluetooth slået til og et enkelt klik, åbner pakkelågen, når du er tæt på Nærboksen.
Pakketårn
Du modtager en QR-kode og en pinkode, og du vælger selv, om du vil scanne QR-koden eller taste pinkoden i Pakketårnet, hvorefter pakkelågen åbner.
Find nærmeste pakkeshop eller pakkeboks
Flere fleksible muligheder
Poste Restante
Få din post leveret til en selvvalgt pakkeshop.
Hvis du i en periode rejser rundt i verden eller opholder dig i en by, hvor du ikke har fast adresse, kan du få dine forsendelser leveret til en pakkeshop efter eget valg.
På forsendelsens forside skal afsender skrive følgende:
- Dit navn eller et firmanavn
- Den specifikke pakkeshop inklusiv adresse, postnummer og by, hvor du ønsker at hente forsendelsen
- Betegnelsen ”Poste Restante”
Når du henter din post, skal du oplyse dit navn og vise legitimation.
Vi opbevarer kun din post i 14 dage, herefter bliver den returneret til afsenderen.
Praktik når du skal modtage forsendelser
Flytning
Skal du flytte til udlandet, flytte pga. genhusning eller noget helt tredje, kan du registrere din flytning hos os. Vi har samlet vigtig information vedrørende flytning her.