Spring navigation over og søg
Begrænset support til Internet Explorer. Du kan opleve problemer med flere af funktionerne, da Internet Explorer er forældet. For en bedre oplevelse og fuld funktionalitet, anbefaler vi, at du skifter over til Chrome, Edge, Firefox eller en lignende browser. Öppna i Microsoft Edge
2025-12-22 10.30

Det sidste brev markerer et nyt kapitel for PostNord

Ved årsskiftet omdeler PostNord sit sidste brev i Danmark. En ny kampagne markerer afslutningen på 400 års brevhistorie og starten på et PostNord med fuldt fokus på pakker.

Når PostNord den 30. december 2025 leverer sit sidste brev nogensinde, er det ikke et hvilket som helst brev. Det er udformet som en direkte hilsen fra PostNord til danskerne, som udover at blive omdelt som det sidste punktum, nu også har hovedrollen i PostNords nye kampagnefilm.

Med det sidste brev binder PostNord sløjfe om 401 års posthistorie. Brevmængderne er faldet markant i takt med digitaliseringen, mens behovet for pakkelevering vokser år for år. Fra 2026 skal PostNord derfor ikke længere omdele breve, men fokuserer forretningen fuldt på pakker.

- Det blev hurtigt klart for os, at vores sidste brev ikke ville gå ubemærket hen. Så vi besluttede os for at bruge dette kommunikationsmiddel en sidste gang til at tale direkte til alle danskerne og binde en sløjfe på den del af historien med værdighed, mens vi samtidig enkelt og respektfuldt tager danskerne igennem den udvikling, vi som samfund har været igennem, siger Andreas Brethvad, Direktør for Kommunikation og Public Affairs, PostNord Danmark.

Forandringsfortællingen

I kampagnefilmen læses PostNords sidste brev op af Ellen Hillingsøs velkendte stemme – et brev, der skildrer afslutningen på brevets rolle i hverdagen og overgangen til de mange nye måder, vi i dag holder forbindelsen til hinanden på.

- Med brevet har vi ønsket at give plads til både det, der har været, og det, der kommer. Kampagnen viser, hvordan relationer består, også når måder at kommunikere på ændrer sig. Det sidste brev er en positiv fortælling om forandring og markerer et kapitelskifte ikke blot i PostNords historie, men i Danmarkshistorien, siger Andreas Brethvad, Direktør for Kommunikation og Public Affairs, PostNord Danmark.

Se den fulde kampagnefilm her. Kampagnen kører i danske biografer og på sociale medier i perioden 22. december - 4. januar og på tv og streaming den 1. januar. Den er udviklet i samarbejde med James Godfrey og det kreative brandbureau Snild.  

PostNords sidste brev bliver udstillet på ENIGMA – Museum for Post, Tele og Kommunikation i København.

Billeder


Sidst opdateret: 2025-12-22 10.30