Spring navigation over og søg
Begrænset support til Internet Explorer. Du kan opleve problemer med flere af funktionerne, da Internet Explorer er forældet. For en bedre oplevelse og fuld funktionalitet, anbefaler vi, at du skifter over til Chrome, Edge, Firefox eller en lignende browser. Öppna i Microsoft Edge
2024-10-03 13.22

Landets posthuse bliver til ’PostNord Pakkeshops’

’PostNord Posthus’ skifter navn til ’PostNord Pakkeshop’ den 3. oktober. Det sker som et led i en ny strategi om at fokusere forretningen mod at blive danskernes foretrukne pakkeleverandør.

Når du i fremtiden skal hente eller sende pakker, skal du fremover besøge din nærmeste ’PostNord Pakkeshop’. Fra den 3. oktober ændrer PostNord nemlig navnet på samtlige ind- og udleveringssteder fra ‘PostNord Posthus’ til ’PostNord Pakkeshop’.  

Beslutningen er truffet som et led i en ny strategi om at styrke PostNords fremtidige position som den foretrukne pakkeleverandør i Danmark og Norden.  

- Navneændringen til ’PostNord Pakkeshop’ markerer endnu et skridt på den vækstrejse, vi er på, hvor vi arbejder målrettet på at blive absolut bedst på pakker i Danmark og Norden, siger Isabella Beck Jørgensen, pressechef i PostNord. 

Tilpasser sig samfundsudviklingen og danskernes behov 

I mange år tjente landets posthuse en funktion, hvor man udover at sende breve og pakker gik ned og betalte regninger, meldte adresseændring, købte kontorartikler, postkort, konvolutter og mere. Sådan er det ikke i dag.  

- ’Posthus’ er et begreb fra den tid, hvor Post Danmark, og siden PostNord, var et traditionelt postvæsen. I dag bruger danskerne primært posthuset til at sende og modtage pakker. ’Pakkeshop’ er en mere retvisende betegnelse, og det er derfor også allerede alment brugt, siger Isabella Beck Jørgensen. 

Navneskiftet får ikke betydning for servicen, understreger hun. Man kan printe labels til pakker og sende breve i alle ’PostNord Pakkeshops’, ligesom det fortsat er muligt at købe postmærker og frimærker i langt de fleste pakkeshops.  

Forventer stigning i pakkevolumener 

Danskerne handler mere og mere online. Og i 2023 rundede Danmark en e-handelsomsætning på 132 milliarder kroner, viser tal fra Dansk Industri. Det ser man også hos PostNord. 

- E-handlen stiger fortsat, og vi oplever voksende pakkevolumener hos PostNord. For os er det afgørende, at vi er til stede, hvor danskernes behov er, og i dag er det primære behov forsendelse og modtagelse af pakker, siger Isabella Beck Jørgensen. 

Billeder

Kontakter

PostNords Presseafdeling
70101300
presse@postnord.com


Sidst opdateret: 2024-10-03 13.22