Spring til indhold Gå til hovednavigation Gå til sprogvælgeren

Denne hjemmeside bruger cookies. Nogle cookies er nødvendige, for at hjemmesiden kan fungere korrekt. Andre cookies bruges til at optimere din brugeroplevelse og gøre det muligt for os og vores samarbejdspartnere at give dig relevant markedsføring. Ved at klikke på "Jeg giver samtykke" accepterer du, at vi bruger cookies og behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med vores integritetspolitik. I integritetspolitikken kan du også læse mere om, hvordan du kan slette eller blokere cookies og trække dit samtykke tilbage.

Læs om ændringerne for 1. januar 2019

Breve og pakker

Breve

Brevene får nye priser

Priserne på de forskellige brevprodukter stiger. For Erhvervsbreve stiger portoen i gennemsnit 1,5 procent.

Enklere at indlevere Erhvervsbreve og Direct Mail

Vi gør det enklere for dig at indlevere mange af dine partier. Du skal først opdele dine indleveringer af Erhvervsbreve og Direct Mail i standard- og storbrevsformat ved 10.000 stk. og ikke som tidligere ved 3.000 stk.

Bemærk, at for Erhvervsbreve og Direct Mail i maxiformat og for Direct Mail med manuel håndtering er kravet til opdeling fortsat 1.000 stk.

Lettere at bruge Erhvervsbrev Maxi og Direct Mail Maxi

Det bliver lettere at bruge Erhvervsbrev Maxi, når du for eksempel sender lettere vareforsendelser. Minimumskravet bliver nemlig 1.000 stk. på tværs af vægttrin og ikke 1.000 stk. i et enkelt vægttrin.

Vi samler vægttrin

For flere brevvarianter samler vi nogle vægttrin. Det betyder, at der for alle brevtyper nu bliver bare ét vægttrin på 250-2.000 g, dog for Direct Mail 250-1.000 g. Det drejer sig om:

  • Erhvervsbrev
  • Direct Mail
  • Modtager betaler portoen
  • Breve frankeret med frankeringsmaskiner
  • Breve frankeret med frimærker

Varsling af Quickbreve

Hvis du skal sende store partier Quickbreve på 10.000 stk. eller flere på én gang, skal du give os besked senest fem hverdage i forvejen. På den måde kan vi nå at tage højde for det i vores bemanding og efter behov tage en dialog om ønsker og forslag til indleveringen.

Nye internationale regler for breve med vareindhold

Sender du varer i dine breve til udlandet, skal du være opmærksom på, at nye internationale regler kræver, at der fra 1. januar skal være en stregkode på brevet. Vi har udviklet en løsning, ”PostNord Untracked”, hvor du får en stregkode til dit brev, til en konkurrencedygtig pris. Bemærk at, i første omgang bliver brevet uden tracking muligheder.

Priser og faktaark

 

Pakker

Vi indfører tillæg for pakker, der kræver særlig håndtering

Tillægget bliver opkrævet pr. pakke og afspejler de ekstra omkostninger, vi har med pakker, der kræver særlig håndtering.

Fremover vil du derfor kunne blive faktureret for enten et Special Handling-tillæg eller et Oversize-tillæg, når dine pakker ikke kan sorteres på vores fuldautomatiske sorteringsmaskiner, eller på anden vis kræver særlig håndtering. Hvis du sender pakker over 175 cm, udløser dette således et Oversize-tillæg, men ikke et Special Handling.

Klik og se forskellen på typer af pakker, der kræver håndsortering og hvilke, der kan maskinsorteres.

Vi indfører tillæg for pakker, der kræver særlig håndtering

Special Handling-tillægOversize-tillæg
Pakker, der ikke kan sorteres på vores fuldautomatiske sorteringsmaskiner.Pakker, der er mellem 175 og 220 centimeter lange, og som derfor kræver væsentlig mere manuel håndtering og komplicerer transporten i pakkebure og –biler.

Vi introducerer en ny, fleksibel returløsning

Med det nye PostNord Return Pickup, som lanceres i Q2 2019, bestemmer dine kunder selv, hvornår returpakken skal afhentes på deres hjemadresse.

Dine kunder bestemmer selv

PostNord Return PickupPostNord Pickup Request (tidligere: PostNord Return Pickup)
En ny, fleksibel returløsning til dine BtC-kunder. Dine kunder bestemmer selv, hvornår vi skal hente returpakken hjemme hos dem.Samme produkt til dine BtB-kunder som før, blot nyt navn. Du booker selv afhentning af pakken, som herefter afhentes hos afsenderen på næstkommende hverdag.

Gods og stykgods

Paller og Stykgods

PostNord ændrer priser på gods, kurer og Express Mail Service.

PostNord er den førende leverandør af logistikløsninger til, fra og i Norden inden for bl.a. paller og stykgods, part og full loads, samt kurer og InNight forsendelser. Med vores ekspertise og et veludviklet distributionsnet skaber vi forudsætningerne for fremtidens e-handel, distribution og logistik i Norden.

1. januar 2019 træder en række ændringer i kraft, der har betydning for dine aftaler om gods, kurer og Express Mail Service med PostNord.

Simplere priser på gods og stykgods

Vi gør det simplere at forstå vores priser, fordi det eksisterende kapacitetstillæg nu bliver en del af den samlede fragtpris på gods og stykgods. Overordnet stiger vores priser en smule på grund af det pres, der er på hele transportbranchen, og de heraf øgede omkostninger.

.