Spring navigation over og søg
Begrænset support til Internet Explorer. Du kan opleve problemer med flere af funktionerne, da Internet Explorer er forældet. For en bedre oplevelse og fuld funktionalitet, anbefaler vi, at du skifter over til Chrome, Edge, Firefox eller en lignende browser.
2022-03-28 14:51

PostNord suspenderer forsendelser til og fra Rusland og Belarus

Det er PostNords vurdering, at en midlertidig suspendering for forsendelser er nødvendig for, at selskabet kan efterleve de sanktioner, som EU har besluttet rettet mod Rusland og Belarus. Derfor vil PostNord i Danmark fra og med i dag, d. 28. marts 2022, hverken befordre eller modtage postforsendelser til og fra Rusland og Belarus.

Stoppet for forsendelser vil være gældende til der er et screeningssystem på plads, som gør det muligt for PostNord at sikre, at sanktionerne mod de to lande opretholdes, samtidig med, at der sendes post. PostNord arbejder på en løsning for at genoprette postforbindelserne, som senest bliver genoptaget ved sanktionernes ophør.

PostNord har allerede indstillet alle kommercielle pakker til de to lande, og nu er det de øvrige postale forsendelser, der lukkes ned for. Postforsendelserne, som er adresseret til modtagere i Rusland og Belarus, vil blive returneret til afsenderne. Er dette ikke muligt, vil breve og pakker til de to lande blive behandlet som uanbringelig post.

Sidst opdateret: 2022-03-28 14:51