2021-04-27 15.34

Kids-world ser klare fordele i pakker 7 dage om ugen

For webshoppen i Esbjerg, der har et kæmpeudvalg inden for børnetøj- og sko, er PostNords hastighed i levering af pakker et yderst vigtigt parameter.

Endnu er det for tidligt for Kids-world at måle nogen specifik effekt, efter at PostNord siden sidste weekend i februar er begyndt at tilbyde levering om søndagen til en lang række servicepoints landet over. Men ifølge medstifter og medejer af Kids-world, Jesper Klit Johansen, er der ingen tvivl om, at tiltaget er kærkomment:

-Vores kunder ønsker dag til dag-levering, og der er ingen grund til, at det skulle være anderledes i weekenden. Mange sidder jo derhjemme foran computeren, og så er det genialt, at de nu kan gå ned og hente deres bestillinger søndag formiddag på posthuset. Det er et megagodt produkt, siger Jesper Klit Johansen.

Derfor forventer Jesper Klit Johansen også, at pakker 7 dage om ugen vil give et løft til den omsætning, der i forvejen er vokset kraftigt de seneste år – og specielt siden coronaen ramte verden.

-Det er enormt svært at isolere de enkelte forhold, der har effekt på salget. Vi er i en meget påvirkelig branche, hvor et vejrskifte fra sol til regn kan betyde i en fordobling af salget fra dag til dag. Eller hvis et barn optræder i MGP i noget specielt tøj, så vælter bestillingerne ind kort efter, siger Jesper Klit Johansen.

Uomtvisteligt er det dog, at 2020 har været et fantastisk år med enkelte måneder, hvor salget blev dobbelt op i forhold til året før. Og generelt forventer Jesper Klit Johansen en vækst på 30-50 pct. for indeværende år.

På 15 år har han sammen med sin hustru, Annette Lykke Nielsen, bygget en lille hobbyvirksomhed op til i dag at beskæftige over 130 medarbejdere - typisk unge, der er i gang med et sabbatår -  og med snart 10.000 kvm. lager. Kids-world fører ca. 43.000 varenumre med alt lige fra strømpebukser til fodboldstøvler og senge inden for aldersgruppen 0-18 år.

-Vi er til for alle børnefamilier. Prismæssigt ligger vores sortiment fra medium til luksus. Det er fx ikke vores plan at konkurrere med lavprisvarehusene, siger Jesper Klit Johansen.

Han forklarer især virksomhedens succes med ”megahårdt arbejde og kanondygtige medarbejdere”.

-Desuden er vi meget talstyret og går ikke som så mange andre efter mavefornemmelser. Men indrømmet, så har coronaen godt nok gjort det svært at lægge et budget. Vi havde ikke i vores vildeste fantasi forestillet os, hvad der ville ske, da landet lukkede ned, siger Jesper Klit Johansen.

PostNord har været med på Kids-worlds rejse i en længere årrække, og forventer i år at skulle håndtere omkring 450.000+ pakker for virksomheden.

-Vi har flere fragt-leverandører, hovedsaligt fordi det er det kunderne vil have. Men PostNord er gode til at finde løsninger, og det kan jeg godt lide. Og så kan vi mærke, at PostNord prioriterer os, hvis vi fx mangler bure, har pludseligt opstået ekstra gods eller lignende – så er PostNord omstillingsparate og hurtige med en løsning. Det er meget ordentligt hos jer, og mit indtryk er også, at PostNord har fået genopbygget sit ry, siger Jesper Klit Johansen.

Størstedelen af Kids-worlds pakker er lige nu til Danmark, men der arbejdes intensivt på at øge mængderne til bl.a. Sverige, Tyskland og Norge. Også her vil PostNord utvivlsomt kunne tilbyde en attraktiv løsning for den hurtigt voksende webshop.

Sidst opdateret: 2021-04-27 15.34