2019-05-06 11.00

PostNord og NEYE går i luften med sammedagslevering

Bestil din vare i netbutikken inden kl. 14.00 og få den leveret allerede samme aften. PostNord tester nu sammedagslevering med den landsdækkende kæde NEYE.

- Sammedagslevering er noget, mange i e-handelsbranchen taler om, og nu vil vi teste af, om der er et kommercielt marked for den lynhurtige leveringsform. Derfor leder vi i øjeblikket efter netbutikker, som vil være med i en test, og vi er glade for, at NEYE som de første er gået med om bord, siger Stine Sander, der er chef for eCommerce & Logistics hos PostNord i Danmark.

Bestiller man en vare i NEYEs webshop inden kl. 14.00, kan modtager få den leveret samme aften på sin bopæl mellem kl. 17.30 og 21.30. Man kan også fortsat vælge at få tasken eller kufferten leveret hjem dagen efter, til nærmeste udleveringssted eller til afhentning i en NEYE-butik, hvis man foretrækker det.

- Tidligere var vores kunder fint tilfredse med at få varen leveret efter nogle dage. Men vi kan tydeligt mærke, at efterspørgslen nu går mod, at man vil have sine varer leveret i morgen – og gerne før. Derfor synes vi, det er både oplagt og spændende at teste sammedagslevering med PostNord for at se, om der er et marked for det blandt vores kunder, siger Jacob Breinholst, Chief Digital Officer hos NEYE.

Muligheden tilbydes i første omgang til kunder, der bor i Storkøbenhavn og et omkringliggende område fra Køge i Syd, over Roskilde i vest og til Nivå i nord.

I dag kan netbutikker indlevere varer hos PostNord frem til kl. 22 med levering den følgende dag. Det giver mulighed for, at man som forbruger kan lægge sin bestilling sent og få den leveret allerede fra næste morgen. PostNords test skal bl.a. vise, om der er efterspørgsel efter og betalingsvillighed til at få varerne leveret endnu hurtigere. PostNord håber, at flere netbutikker vil være med, så testen også kan vise, om der er typer af brancher, hvor sammedagslevering er særlig attraktivt.

Sidst opdateret: 2019-05-06 11.00