2019-10-24 00.00

Ny pakkeservice fra PostNord skal hjælpe udsatte børn

Nu har erhvervskunder mulighed for, at de traditionsrige julemærker - i en særlig udgave - kan sættes på julepakkerne.

Danskernes stigende køb af julegaver på nettet kan nu bruges i den gode sags tjeneste. Op til årets julehandel lancerer PostNord muligheden for, at de traditionsrige julemærker ikke bare kan komme på årets julekort, men også i en særlig udgave nemt kan sættes på de millionvis af julepakker, som PostNord hvert år leverer frem mod jul.

- Vi er utroligt stolte over, at vi nu gennem 115 år har været med til at støtte julemærkehjemmenes vigtige arbejde for børn i modvind. Vi har ønsket at nytænke det klassiske julemærke, som mange danskere har et forhold til. Derfor går vi nu i luften med en mulighed for at gøre en forskel, ikke bare når julehilsnerne skal sendes, men også når de rekordmange pakker i julen skal ud, siger Stine Sander, chef for eCommerce hos PostNord.

I første omgang er det nye koncept for julemærkerne rettet mod netbutikker, der sender pakker med PostNord. De kan støtte arbejdet på julemærkehjemmene, når de i juleperioden printer deres pakkelabels. Her kan de vælge at sætte Julemærkefondens logo på pakkelabelen og dermed tydeligt vise, at virksomheden bidrager til arbejdet med at hjælpe børn, der mistrives. Det koster 50 øre pr. pakke, som netbutikken sender, og alle pengene går ubeskåret til Julemærkefonden.

- Pakkerne i julen fylder mere og mere, så det er fantastisk, at PostNord nu gør det nemt at støtte børn, der har det svært, når danskernes julepakker skal sendes. Det er julemærket i en version 2.0, og vi tror på, at det bliver et stærkt og vigtigt bidrag til at drive vores fem julemærkehjem, siger Søren Ravn Jensen, direktør i Julemærkefonden.

Det første julemærke til breve så dagens lys i 1904, efter at postekspedient Einar Holbøll året inden havde fået den originale ide, at man med frivillig ekstraporto på julens hilsner kunne samle penge ind til syge og sårbare børn. PostNord har samarbejdet med Julemærkefonden lige siden.

Årets traditionelle julemærke afsløres mandag den 28. oktober på Københavns Rådhus af H.K.H. Kronprinsesse Mary

Sidst opdateret: 2019-10-24 00.00