Spring navigation over og søg
Begrænset support til Internet Explorer. Du kan opleve problemer med flere af funktionerne, da Internet Explorer er forældet. For en bedre oplevelse og fuld funktionalitet, anbefaler vi, at du skifter over til Chrome, Edge, Firefox eller en lignende browser. Öppna i Microsoft Edge
2019-12-04 00.00

Digital døråbning på Frederiksberg og Vesterbro

PostNord og BEKEY igangsætter pilotprojekt med digital døråbning på Frederiksberg og Vesterbro.

PostNord har på baggrund af et succesfuldt testforløb valgt at gennemføre et pilot-projekt på Frederiksberg og Vesterbro, hvor alle pakkebude skal bruge BEKEY’s digitale adgangsløsning til åbning af opgangsdøre i 3 måneder.

Efter et vellykket testforløb på Frederiksberg, hvor et mindre antal pakkebude før sommeren har brugt BEKEY på deres pakkeruter, har PostNord og BEKEY nu valgt at gennemføre et pilotprojekt på hele Frederiksberg og Vesterbro, hvor omtrent 50 pakkebude i 3 måneder skal anvende BEKEY’s digitale adgangsløsning til at forbedre servicen overfor pakkemodtagere, levere flere pakker og effektivisere arbejdsgangene.

”Pilotprojektet er et spændende tiltag, som vi ser frem til at teste i disse travle tider med Black Friday og julen lige om hjørnet. Løsningen fra BEKEY giver os mulighed for nemmere at levere pakker til de kunder, der bor i opgange – også selv-om de ikke er hjemme. Det resulterer i, at vi kommer til at levere flere pakker direkte til kunden i første forsøg, og mange vil kunne spare turen til posthuset”, siger Lene Reipuert, chef for e-handel og pakkedrift hos PostNord Danmark.

Digital adgangsløsning der giver adgang til leverandører med et konkret ærinde

BEKEY’s digitale adgangsløsning er i dag monteret på halvdelen af alle låste opgangsdøre i Storkøbenhavn, og gør det nemmere og hurtigere for leverandører af pakker, reklamer, dagligvarer mv. at levere på kundernes adresser selvom modtagerne ikke er hjemme. Med BEKEY kan leverandørerne altid få adgang til op-gangen og aflevere pakken og dermed give kunderne den bedste service.

”Vi er meget stolte af, at PostNord har valgt at gennemføre et pilotprojekt med BEKEY, hvor vi vil vise at vores digitale adgangsløsning kan understøtte PostNords ambitioner om at forbedre servicen overfor deres kunder samt deres effektivitet i uddelingen af pakker”, siger Jannik Bray Christensen, adm. direktør i BEKEY.

BEKEY arbejder på at udbrede løsningen til alle låste opgange i Storkøbenhavn, så beboere i lejligheder kan få leveret ligeså fleksibelt, som hvis man bor i hus, uanset om man skal modtage et brev, en pakke eller en måltidskasse. Opgangsdørene åbnes med en app, som alle bude har på deres smartphone. Et bud får kun adgang til en digital nøgle, hvis hun eller han har et konkret ærinde i opgangen.

”Med vores løsning giver vi mulighed for langt højere grad af sikker og fleksibel levering i aflåste opgange. Beboere får nu mulighed for frit at vælge mellem levering ved deres hoveddør – også når de ikke er hjemme - eller afhentning ved en pakkeudlevering. Samtidigt er løsningen mere sikker end deling af nøgler eller koder, da digitale nøgler kun udleveres ved et konkret ærinde”, fortæller Jannik Bray Christensen.

Om PostNord

PostNord er den førende leverandør af kommunikations- og logistikløsninger til, fra og inden for Norden. Vi sikrer postservicen til private og virksomheder i Sverige og Danmark og er aktiv i alle de nordiske lande som logistik- og godsdistributør.

PostNord arbejder proaktivt hen imod en grøn omstilling, og siden 2009 har virksomheden reduceret dens CO2 udledning med 67%. Det er bl.a. sket gennem et bevidst arbejde med at effektivisere opfyldningen af bilerne og optimere ruterne. Ved konstant at stræbe efter høj fyldningsgrad og køre ad så smarte ruter som muligt er både omkostningerne og miljøbelastningen pr. forsendelse blevet kraftigt reduceret. De sidste 10 år har PostNord mere end halveret CO2-udledningen pr. pakke, som bliver transporteret.

Om BEKEY

BEKEY er Danmarks ledende leverandør af sikre, digitale adgangsløsninger, der gør hver dag smartere for både professionelle og private. Ved at digitalisere den fysiske nøgle hjælper BEKEY blandt andet serviceleverandører og den kommunale hjemmepleje, som dagligt har brug for autoriseret adgang til opgange og boliger. BEKEY er installeret i hver anden låste opgang i Storkøbenhavn, og der kommer hele tiden flere til. BEKEY faciliterer årligt 8 millioner autoriserede døråbninger for 33.000 brugere i Danmark og Norge. BEKEY har hovedkontor i Søborg og ejes af North Media A/S. Lær mere på www.bekey.dk.

For yderlige oplysning kontakt

PostNord Presse på tlf. 33 61 60 01, presse@postnord.com.

Jannik Bray Christensen, Adm. direktør for BEKEY, tlf. 31 57 37 38, jan-nik.christensen@bekey.dk.


Sidst opdateret: 2019-12-04 00.00