Spring til indhold Gå til hovednavigation Gå til sprogvælgeren

Reklamationer 2006

Reklamationer for breve og pakker 2006

TotalKlager% klager af antal forsendelserKlager med erstatning% klager med erstatning
Alle kategorier61.0120,00535%10.49817,21%
Bortkomst49.5960,00435%5.32610,74%
Forsinkelse4.2620,00037%1.84343,21%
Beskadigelse/manglende indhold7.1500,00063%3.32946,56%

 

Breve indlandKlager% klager af antal forsendelserKlager med erstatning% klager med erstatning
Bortkomst20.4390,00206%1780,87%
Forsinkelse7080,00007%14220,06%
Beskadigelse/manglende indhold1.9660,00020%412,09%

 

Breve udlandKlager% klager af antal forsendelserKlager med erstatning% klager med erstatning
Bortkomst10.7660,00806%1.95718,18%
Forsinkelse3150,00024%165,08%
Beskadigelse/manglende indhold5610,00042%7613,55%

 

Pakker indland*Klager% klager af antal forsendelserKlager med erstatning% klager med erstatning
Bortkomst8.3030,11112%1.91223,02%
Forsinkelse1.8580,02487%1.58785,43%
Beskadigelse/manglende indhold3.5190,04709%2.70676,90%

 

Pakker udlandKlager% klager af antal forsendelserKlager med erstatning% klager med erstatning
Bortkomst10.0880,19363%1.27912,68%
Forsinkelse1.3850,02658%987,08%
Beskadigelse/manglende indhold1.1040,02119%50645,83%

 

*) Antallet af klager for pakker indland kan ikke sammenlignes med tidligere år, da opgørelsen ikke længere indeholder de ikke-befordringspligtige erhvervspakker (BtB). Det skal endvidere bemærkes, at vi pr. 1. maj 2006 overgik til et nyt registreringssystem for kundeklager, og at det i det tidligere system ikke var muligt at udskille antallet af klager på de ikke-befordringspligtige forsendelser separat, hvorfor der for perioden januar-april er foretaget en forholdsmæssig beregning med udgangspunkt i antallet for maj-december.

.