Om os

Reklamationer

PostNord oplyser årligt antallet af klager over de ydelser, der er omfattet af befordringspligten.

Vi udarbejder hvert år en redegørelse for antallet af klager over befordringspligtige ydelser og for, hvordan klagen er behandlet.

Reklamationer 2020

Total Klager % klager af antal forsendelser Klager med erstatning % klager med erstatning
Alle kategorier 23.499 0,00978 % 10.079 42,89 %
Bortkomst 15.254 0,00635 % 6.872 45,05 %
Forsinkelse 639 0,00027 % 80 12,50 %
Beskadigelse/
manglende indhold
7.606 0,00317 % 3.127 41,12 %
Breve indland Klager % klager af antal forsendelser Klager med erstatning % klager med erstatning
Bortkomst 693 0,00048 % 9 1,32 %
Forsinkelse 134 0,00009 % 3 2,45 %
Beskadigelse/
manglende indhold
207 0,00014 % 3 1,23 %
Breve udland Klager % klager antal forsendelser Klager med erstatning % klager med erstatning
Bortkomst 563 0,00120 % 146 25,84 %
Forsinkelse 10 0,00002 % 3 27,23 %
Beskadigelse/
manglende indhold
382 0,00081 % 112 29,27 %
Pakker indland Klager % klager af antal forsendelser Klager med erstatning % klager med erstatning
Bortkomst 11.365 0,04485 % 6.300 55,43 %
Forsinkelse 445 0,00176 % 71 15,96 %
Beskadigelse/
manglende indhold
5.360 0,02115 % 2.709 50,54 %
Pakker udland Klager % klager af antal forsendelser Klager med erstatning % klager med erstatning
Bortkomst 2.633 0,01163 % 417 15,84 %
Forsinkelse 50 0,00022 % 3 6,00 %
Beskadigelse/
manglende indhold
1.657 0,00732 % 304 18,35 %