Spring til indhold Gå til hovednavigation Gå til sprogvælgeren
Levering af pakker, når du ikke er hjemme Levering af pakker, når du ikke er hjemme
Erhverv pakkelevering

Modtagerflex

Vi leverer dine pakker og store breve på et aftalt sted, hvis du ikke er hjemme. Du behøver bare at udfylde formularen og sende den til PostNord.

Udfyld formularen
Fordele med Modtagerflex
  • Du behøver ikke at være hjemme for at modtage dine pakker.

  • Du vælger selv dit afleveringssted på din adresse for levering af pakker.

  • Servicen Modtagerflex for Erhverv er gratis.

Modtagerflex - Erhverv

Modtagerflex til erhverv giver dig den fleksibilitet, at du ikke behøver at være 'hjemme', når vi leverer dine pakker. Vi leverer pakkerne - lige hvor det passer dig.

Spar en tur på posthuset og aftal i stedet med os, hvor du ønsker, at vi skal stille dine pakker – også når du ikke er hjemme. Det kalder vi for Modtagerflex. Modtagerflex er for alle kunder.

Modtagerflex er en aftale mellem din virksomhed og os om leveringen af pakker og store breve på aftalt sted på din adresse. Du behøver derfor ikke være hjemme for at modtage en forsendelse, hvis virksomheden har Modtagerflex.

Forsendelserne vil blive leveret til det sted, som I på forhånd har aftalt med os. Du får besked, når vi har leveret en forsendelse. Kan forsendelsen lægges i din brevkasse, så gør vi naturligvis det.

Selvom du er tilmeldt Modtagerflex, er der visse forsendelser, der ikke kan leveres som Modtagerflex:

  • MyPack Collect (du eller afsender har valgt at pakken skal sendes direkte til et posthus eller Pakkeboks)
  • forsendelser, der kræver din underskrift, såsom rekommanderede breve og værdiforsendelser

Ansvar

Ved Modtagerflex har vi et erstatningsansvar, så længe pakken er i vores varetægt. Når pakken er placeret på det aftalte sted, ophører dette erstatningsansvar, og ansvaret overgår til din virksomhed, hvis pakken forsvinder eller bliver beskadiget. Og det er ikke muligt at kræve erstatning.

Tilmelding gælder for alle pakker til adressen.

Inden du beslutter dig, har du mulighed for at læse forretningsbetingelserne for Modtagerflex.

Tilmelding

Der er to muligheder for at tilmelde sig Modtagerflex:

Mærke til brevkassen

Når vi har registreret tilmeldingen, modtager din virksomhed et mærke, som skal sættes på brevkassen.

Mærket viser postbuddet hvilken placering, der er valgt. Og det sikrer korrekt levering af forsendelserne. Der kan gå op til 7 dage, inden tilmeldingen træder i kraft. De 7 dage gælder også for ændring (fx ønske om nyt sted for levering) eller framelding af Modtagerflex.

Sådan leverer vi

Når tilmelding til Modtagerflex er foretaget (vær opmærksom på de 7 dage inden tilmeldingen træder i kraft), afleverer postbuddet forsendelserne på aftalt sted.

Når forsendelsen er leveret, sendes besked via SMS og/eller e-mail til det mobilnummer/ e-mail adresse, som afsender har angivet. Har afsender ikke angivet e-mail eller mobilnummer, lægger vi en besked i brevkassen.

Hvis forsendelsen er lille nok til brevkassen, leverer postbuddet forsendelsen i der.

Når du tilmelder dig, vælger du en placering, som derefter er det faste afleveringssted. Og det er dit ansvar at leveringen kan ske lovligt.

Kan levering ikke ske på det aftalte sted, fx på grund af en lukket opgang, bliver dine forsendelser lagt til afhentning på posthuset eller i Pakkeboksen. Du vil herefter få besked om hvor og hvornår, du kan hente din forsendelse.

Flytter virksomheden

Skifter virksomheden adresse, skal du huske at framelde Modtagerflex ordningen.

Og mærket på brevkassen skal fjernes.

Ønsker du Modtagerflex på den nye adresse, så skal du tilmelde virksomheden igen.

.