Pakkeboksen

Med pakkeboksen er det både nemt og hurtigt for dig at modtage og sende pakker.

Pakkeboksen

Hent pakker i Pakkeboksen. Du finder Pakkeboksen over hele landet, og det er gratis og nemt at bruge

Fordele med Pakkeboksen

  • Nemt og hurtigt at hente og sende pakker.

  • Stor fleksibilitet til dig der handler på nettet.

  • Nem betjening.

     

Hent pakker i Pakkeboksen

Du kan modtage pakker i en Pakkeboks fordi:

  • du selv har valgt det i en netbutik
  • vi har lagt en pakke til afhentning der

Når en pakke ligger klar til afhentning, giver vi dig besked om, hvor den skal hentes.

  • når du får beskeden på mail eller sms, får du 2 pinkoder. Koderne skal du taste på Pakkeboksens skærm
  • når du får beskeden på en blanket, skal du medbringe din blanket "Post til afhentning" og følge vejledningen på automaten

Få pakken hjem eller flyttet til et posthus

Hvis du ikke ønsker at hente din pakke i Pakkeboksen, fordi du hellere vil have leveret pakken hjem eller lagt på et posthus, hvor du normalt henter din post. Så er også muligt mod betaling. Du ringer bare til os på 70 70 70 30 og bestiller.

Hvis der ikke er plads

Er Pakkeboksen fyldt op med pakker eller er din pakke for stor til Pakkeboksen, vil du opleve, at din pakke bliver dirigeret videre til et lokalt posthus, hvor du kan hente pakken.

Nærboks

Læs mere om vores Nærbokse, der nu sættes op i hele landet og kommer endnu tættere på dig.

 

Mere om pakkeboksen

Svar på spørgsmål om Pakkeboksen

Er du handicappet?

Hvis du opretter dig som bruger af Pakkeboksen på ePosthuset har du mulighed for at sikre, at dine pakker bliver lagt i de rum, der ligger mindst 38 cm og højst 137 cm over jorden. Det kan eksempelvis være nyttigt, hvis du er kørestolsbruger.

Har vi lagt en pakke til afhentning i Pakkeboksen, kan du gratis få den genudbragt til din adresse ved at kontakte os på 70 70 70 30 eller via eposthuset@postnord.com.

Du kan også vælge at få den omdirigeret til et posthus efter eget valg.​

 

​Hvad kan jeg bruge Pakkeboksen til?

Du kan bruge Pakkeboksen til at modtage og sende pakker.

Pakkeboksen er en selvbetjeningsautomat, som gør dig uafhængig af posthusets åbningstider, når du skal hente og sende pakker. Vi har ca. 170 udendørs Pakkebokse, som du kan bruge døgnet rundt, og ca. 300 indendørs Pakkebokse i Coop-butikker, som er tilgængelige i hele åbningstiden i butikken.


​Hvodan modtager jeg pakker i Pakkeboksen?

Flere og flere netbutikker benytter sig af PostNords service, der giver dig mulighed for selv at bestemme, hvor du vil hente dine pakker.

Derudover bruger vi også Pakkeboksen som afhentningssted på lige fod med posthuse, når vi ikke kan levere en pakke på din bopæl, eller hvis den er sendt uden omdeling. Derfor kan vi i visse tilfælde bede dig hente en pakke, selv om du ikke valgte levering i Pakkeboksen, da du bestilte din pakke.


​Hvordan får jeg at vide, at der er kommet en pakke till mig i Pakkeboksen?

Du modtager automatisk besked på e-mail eller sms, så snart vi har lagt pakken i Pakkeboksen. Du har de næste 14 dage til at hente din pakke i Pakkeboksen.


Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ikke selv har bedt om att få pakken i Pakkeboksen?

Hvis du kontakter vores kundeservice på 70 11 22 12, kan du få pakken omdirigeret gratis til det posthus, hvor du normalt henter din post. Mod betaling af et gebyr kan du også få pakken genudbragt eller lagt til afhentning på et valgfrit posthus.

Særligt for handicappede

Har vi lagt en pakke til afhentning i Pakkeboksen, kan du få den genudbragt gratis til din adresse ved at kontakte vores kundeservice på 70 11 22 12 eller via eposthuset@postnord.com. Du kan også vælge at få den omdirigeret til et posthus efter dit eget valg.


Hvad kan jeg motdtage i Pakkeboksen (mål/vægt)?

Pakker uden omdeling. Pakkerne kan måle op til 60 x 37 x 35 cm (LxBxH) og veje op til 20 kg. Du kan ikke modtage breve.


​Hvornår kan Pakkeboksen ikke benyttes?

Det gælder i disse tilfælde:

  • der skal betales ved modtagelsen
  • automaten er fyldt op
  • forsendelser der er for store eller tunge
  • automaten har tekniske problemer
  • almindelige breve

I de første 4 tilfælde vil dine forsendelser blive lagt til afhentning på posthuset, og du vil få besked via e-mail, sms eller brev.

Almindelige breve, der er adresseret til Pakkeboksen, returneres til afsender.


​Kan jeg sende pakker fra Pakkeboksen?

Ja, du kan sende pakker fra vores ca. 170 udendørs Pakkebokse døgnet rundt og fra vores indendørs Pakkebokse i ca. 300 Coop-butikker i hele åbningstiden i butikken.

Sender du pakker inden kl. 8.00 (mandag-lørdag), er de normalt fremme hos modtager (i Danmark) den følgende hverdag.

Du skal købe en pakkelabel til din pakke på forhånd. Det kan du gøre fx på posthuset, men det er billigere, hvis du køber den online på vores hjemmeside.

Klik for at købe din pakkeporto online.

Du kan følge din afsendte pakke via Track & Trace. Du indtaster blot pakkens nummer, som står på din kvittering.


​Hvad gør jeg, hvis jeg har fået slettet den e-mail eller sms, hvor mine koder till pakken står?

Du ringer til vores kundeservice på 70 21 80 62 og oplyser pakkenummeret. Så sender vi dig nye koder.


​Hvad sker der, hvis lågen lukkes, før jag taget min pakke?

I de første 10 minutter efter at pinkoderne er tastet, kan du åbne lågen igen med den samme kode. Hvis du ikke når at få pakken ud inden 10 minutter, kontakter du vores kundeservice på 70 11 22 12.


Hvad skal jeg gøre, hvis lågen åbner til et rum, der er tomt?

​Du skal kontakte kundeservice på 70 11 22 12 for at få hjælp. Det er dog yderst sjældent, at denne situation forekommer.


​Hvem er ansvarlig, hvis min pakke forsvinder fra Pakkeboksen?

Så længe pakken er i PostNords varetægt, er vi ansvarlige for tyveri og bortkomst.

Ansvaret er dog dit, hvis du overdrager pinkoderne eller blanketten "Post til afhentning" til andre.


Kan jeg få en anden til at hente min pakke i Pakkeboksen?

​Ja, du kan lade en anden hente din pakke. Det er dit eget ansvar, hvis du overdrager pinkoderne eller blanketten "Post til afhentning" til andre.


​Hvad skal jeg gøre, hvis pakken er beskadiget ved afhentning i Pakkeboksen?

Hvis beskadigelsen kan ses på pakken, skal du straks henvende dig på nærmeste posthus. Husk at medbringe pakken, så vi kan undersøge den. Undlad helst at åbne pakken for at undgå misforståelser om, hvornår pakken er blevet beskadiget.

Hvis beskadigelsen ikke er synlig, før du åbner pakken, skal du klage over det inden 7 dage efter modtagelsen.


Har du andre spørsmål till Pakkeboksen?

​Fandt du ikke svar på dit spørgsmål, er vores kundeservice klar ved telefonerne på 70 70 70 30

Flere muligheder for fleksibel levering

 

Pakkeboksen

Nemt og fleksibelt