Spring til indhold Gå til hovednavigation Gå til sprogvælgeren

Denne hjemmeside bruger cookies. Nogle cookies er nødvendige, for at hjemmesiden kan fungere korrekt. Andre cookies bruges til at optimere din brugeroplevelse og gøre det muligt for os og vores samarbejdspartnere at give dig relevant markedsføring. Ved at klikke på "Jeg giver samtykke" accepterer du, at vi bruger cookies og behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med vores integritetspolitik. I integritetspolitikken kan du også læse mere om, hvordan du kan slette eller blokere cookies og trække dit samtykke tilbage.

Opsætning af brevkasser

Det er vigtigt, at vi har let adgang til din brevkasse, når vi skal aflevere den daglige post. Det har postbuddet, når brevkassen er placeret ved indgangen til din parcel, hvis du bor i villa eller rækkehus, eller i et brevkasseanlæg ved indgangen, hvis du bor i etageejendom. Reglerne gælder også for kontorer og butikker mv.

Vi arbejder på grundlag af den postlov, som Folketinget vedtog i december 2010. I den kan du læse mere om de gældende regler for opsætning af brevkasser og om omdeling af post. Her finder du postloven med tilhørende bekendtgørelse.

"Bekendtgørelse om postvirksomhed og postbefordring" siger, at hvis brevkassen eller brevindkastet ikke er anbragt rigtigt, så kan postbuddet tage posten med tilbage og returnere den til afsenderen. For at undgå dette kan du i folderen Opsætning af brevkasser og brevkasseanlæg (pdf) læse mere om, hvordan du placerer din brevkasse korrekt.

Levering til døren

Hvis du ikke selv kan hente din post i brevkassen, fx fordi du er gangbesværet eller handicappet, kan du henvende dig til din kommune, der afgør, om du er berettiget til post til døren. Kommunen giver os besked, hvis du skal have din post bragt helt til døren.

Trafikstyrelsen beskriver ordningen i Vejledning om post til døren.

Hvis du har spørgsmål

Har du yderligere spørgsmål, er du velkommen til at ringe til vores kundeservice på tlf. 70 70 70 30.

Kan vi hjælpe dig

Find

.