Spring navigation over og søg
Begrænset support til Internet Explorer. Du kan opleve problemer med flere af funktionerne, da Internet Explorer er forældet. For en bedre oplevelse og fuld funktionalitet, anbefaler vi, at du skifter over til Chrome, Edge, Firefox eller en lignende browser. Öppna i Microsoft Edge

Invitationer i fysiske pakker tredoblede konverteringen

Da Ehandelsdagen i starten af året skulle invitere til den årlige Ehandelsdag, valgte de at sende fysiske pakker ud som en del af invitationen, i stedet for udelukkende at satse på digital markedsføring. Det gav gode resultater.

Invitationer i fysiske pakker supplerede digital markedsføring

Ehandelsdagen er en af Danmarks mest populære konferencer for webshops og digitale marketingfolk. Hvert år samles deltagere for at høre konkrete tips og ideer, som de kan bruge til at skille sig ud og vækste deres webshop.

I februar 2025 gentog de en succesfuld kampagne fra forrige år i samarbejde med PostNord. I stedet for udelukkende at satse på online markedsføring valgte de igen at sende fysiske pakker ud som en del af invitationen. Kampagnen blev sendt til 3.000 webshops i Danmark.

Hver pakke indeholdt en flyer med info om konferencen, en sprout-blyant, som folk først kunne bruge og derefter plante, samt lidt sødt til ganen for at sætte et smil på læben. Denne kombination af information og oplevelse viste sig igen at være en succes.

"Vi oplevede sidste år en stor effekt af vores fysiske pakker, og derfor var vi ikke i tvivl om, at vi skulle gentage succesen. Og det har vist sig at være en rigtig god beslutning", fortæller Søren Sieg Jensen fra Ehandelsdagen.

Tre gange så høj konvertering som digitale kampagner

Søren Sieg Jensen fortæller videre: "Det, der virkelig overraskede os, var hvor stor forskel vi så i konverteringen sammenlignet med vores onlineannoncer. Vi oplevede næsten tre gange så høj konvertering fra de virksomheder, der modtog pakken, end hvad vi normalt ser på vores digitale kampagner. Det viser tydeligt, hvor stærkt det personlige præg kan være. Sammen med den lille overrraskelse i pakken, gjorde det en stor forskel for, hvordan vores budskab blev modtaget."

Ifølge Søren kan det fysiske element noget andet end de digitale muligheder: "Vi tror på, at det fysiske element skaber en personlig og mindeværdig oplevelse, som simpelthen ikke kan erstattes af en e-mail alene. Samtidig viser det modtagerne, at vi virkelig gerne vil have dem med, og det har igen vist sig at være en effektiv strategi."

"PostNords rolle som partner har været afgørende for denne succes, og vi er meget taknemmelige for samarbejdet. Vi kan se, at den rette kombination af online og offline tiltag kan være med til at skabe ekstra engagement og interesse for en begivenhed."

Bliv erhvervskunde

Bliv erhvervskunde