Spring navigation over og søg
Begrænset support til Internet Explorer. Du kan opleve problemer med flere af funktionerne, da Internet Explorer er forældet. For en bedre oplevelse og fuld funktionalitet, anbefaler vi, at du skifter over til Chrome, Edge, Firefox eller en lignende browser. Öppna i Microsoft Edge
Cases

Ehandelsdagen sendte 3000 personlige invitationer med PostNord

Til 2024 udgaven af konferencen valgte Ehandelsdagen i samarbejde med PostNord at sende pakker ud til 3.000 webshops i Danmark. Ideen var at gøre invitationen til konferencen endnu mere personlig og mindeværdig.

Ehandelsdagen er årets mest eftertragtede begivenhed for webshops og digitale marketingfolk! Alle oplægsholderne kommer med konkrete tips og ideer, de ved der virker, og som deltagerne kan bruge for at få deres webshop til at skille sig ud og vokse.

Til 2024 udgaven af konferencen valgte Ehandelsdagen at bytte de klassiske invitationer ud med noget lidt mere håndgribeligt. I stedet for udelukkende at bruge online marketing valgte de i samarbejde med PostNord at sende pakker ud til 3.000 webshops i Danmark. Ideen var at gøre invitationen til konferencen endnu mere personlig og mindeværdig.

Hver pakke indeholdt en flyer med info om konferencen, lidt sødt til at sætte et smil på læben, og en voucher, som modtagerne kunne bruge til at få en speciel ting, når de dukkede op til konferencen. Det her lille twist gjorde, at pakkerne ikke bare blev bemærket, men også spillede en stor rolle i at få folk til at tilmelde sig.

- Vi tænkte, at hvis vi gjorde invitationen lidt mere håndgribelig, så ville det også gøre indtryk. Og det virkede! Folk elskede ideen med en fysisk pakke, og det personlige præg gjorde, at vi så en stor stigning i tilmeldinger, endda mere end hvad vi har set fra vores online annoncer. Vi modtog 182 tilmeldinger fra modtagerne af pakken, og det er cirka 3 gange højere konvertering end på vores online annoncer," siger Søren Sieg Jensen fra Ehandelsdagen.

Det at sende fysiske pakker har en række fordele. For det første skaber det en følelse af spænding og forventning - hvem elsker ikke at modtage en pakke? For det andet, så tilføjer det et personligt touch, der kan mangle i digital kommunikation. Og til sidst, så gør det selve invitationen til en oplevelse, hvilket kan øge interessen for at deltage i arrangementet.

- Det handler om at skabe en forbindelse. Ved at sende noget fysisk, noget folk kan røre ved og føle, så skaber vi en stærkere forbindelse end med en email. Det er en måde at vise, at vi virkelig gerne vil have dem med, og det har folk reageret positivt på," fortsætter Søren.

Denne nye tilgang bekræfter, at en kombination af online og offline tiltag kan gøre en stor forskel, når det kommer til at tiltrække opmærksomhed og engagement. Ehandelsdagens succes med at bruge fysiske pakker som invitationer viser, at det nogle gange kan betale sig at tænke lidt ud af boksen.

For mere info om Ehandelsdagen og hvordan du kan være med næste gang, se www.ehandelsdagen.dk.