Spring til indhold Gå til hovednavigation Gå til sprogvælgeren

Denne hjemmeside bruger cookies. Nogle cookies er nødvendige, for at hjemmesiden kan fungere korrekt. Andre cookies bruges til at optimere din brugeroplevelse og gøre det muligt for os og vores samarbejdspartnere at give dig relevant markedsføring. Ved at klikke på "Jeg giver samtykke" accepterer du, at vi bruger cookies og behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med vores integritetspolitik. I integritetspolitikken kan du også læse mere om, hvordan du kan slette eller blokere cookies og trække dit samtykke tilbage.

Reklamationer 2006

Reklamationer for breve og pakker 2006

TotalKlager% klager af antal forsendelserKlager med erstatning% klager med erstatning
Alle kategorier61.0120,00535%10.49817,21%
Bortkomst49.5960,00435%5.32610,74%
Forsinkelse4.2620,00037%1.84343,21%
Beskadigelse/manglende indhold7.1500,00063%3.32946,56%

 

Breve indlandKlager% klager af antal forsendelserKlager med erstatning% klager med erstatning
Bortkomst20.4390,00206%1780,87%
Forsinkelse7080,00007%14220,06%
Beskadigelse/manglende indhold1.9660,00020%412,09%

 

Breve udlandKlager% klager af antal forsendelserKlager med erstatning% klager med erstatning
Bortkomst10.7660,00806%1.95718,18%
Forsinkelse3150,00024%165,08%
Beskadigelse/manglende indhold5610,00042%7613,55%

 

Pakker indland*Klager% klager af antal forsendelserKlager med erstatning% klager med erstatning
Bortkomst8.3030,11112%1.91223,02%
Forsinkelse1.8580,02487%1.58785,43%
Beskadigelse/manglende indhold3.5190,04709%2.70676,90%

 

Pakker udlandKlager% klager af antal forsendelserKlager med erstatning% klager med erstatning
Bortkomst10.0880,19363%1.27912,68%
Forsinkelse1.3850,02658%987,08%
Beskadigelse/manglende indhold1.1040,02119%50645,83%

 

*) Antallet af klager for pakker indland kan ikke sammenlignes med tidligere år, da opgørelsen ikke længere indeholder de ikke-befordringspligtige erhvervspakker (BtB). Det skal endvidere bemærkes, at vi pr. 1. maj 2006 overgik til et nyt registreringssystem for kundeklager, og at det i det tidligere system ikke var muligt at udskille antallet af klager på de ikke-befordringspligtige forsendelser separat, hvorfor der for perioden januar-april er foretaget en forholdsmæssig beregning med udgangspunkt i antallet for maj-december.