Spring navigation over og søg
Begrænset support til Internet Explorer. Du kan opleve problemer med flere af funktionerne, da Internet Explorer er forældet. For en bedre oplevelse og fuld funktionalitet, anbefaler vi, at du skifter over til Chrome, Edge, Firefox eller en lignende browser. Öppna i Microsoft Edge

Optimér dit checkout flow

Gør dit checkout gennemskueligt og vis hvilke muligheder dine kunder får, når du sender dine forsendelser med PostNord. For jo nemmere det er at vælge forsendelsesmetode, jo flere køb gennemfører dine kunder.

Optimér dit checkout flow og øg konverteringen

Det skal være nemt og overskueligt for dine kunder at vælge levering, når de skal betale for deres varer i dit checkout. Det er ved betalingen, at flest kunder springer fra deres køb, og det kan skyldes, at de ikke kan gennemskue deres muligheder. Derfor har vi her samlet tre gode råd, som kan øge din konvertering.

3 gode råd til at øge din konvertering i dit checkout flow:

  1. Tilbyd forskellige leveringsmuligheder
    Forbrugerne har forskellige præferencer for leveringsform. Tilbyd alle leveringsmuligheder, så du rammer dine kunders behov bedst muligt.

  2. Gør det så nemt som muligt
    Hav så få trin som muligt, tillad automatisk udfyldning af oplysninger og tilbyd flere betalingsmuligheder, så kunden hurtigt og let kan gennemføre sit køb.

  3. Sørg for, at også dit checkout er mobiloptimeret
    Flere køber over mobiltelefonen, så det skal være nemt at både læse, udfylde og betale via telefonen. Sørg også for, at have mulighed for at betale med mobilapp som Mobilepay og Apple Pay, som flere nu foretrækker fremfor betalingskort.

 

Klimabidrag på alle pakker

Et af vores stærke tiltag er Pakker med omtanke, hvor vi med et klimabidrag er med til at støtte sikringen af dansk natur, biodiversitet og klimaprojekter. Så fortæl dine kunder, at vi giver et klimabidrag på deres danske pakker – hent vores bannere og brug denne formulering:

Dag-til-dag levering med klimabidrag


Forslag til tekster i dit checkout:

Vi oplever desværre af og til forbrugere, der misforstår teksterne i checkout flowet og f.eks. tror, at de har bestilt en pakke hjem til, men den leveres i virkeligheden til et udleveringssted. Vi anbefaler derfor at gøre leveringsformen tydelig – både i checkout og hvis den omtales andre steder på hjemmesiden.

PostNord – Hent-selv pakke

Levering til PostNord udleveringssted
Dag-til-dag-levering med klimabidrag

PostNord – levering til firmaadresse

Dag-til-dag-levering med klimabidrag

PostNord – Hjem-til-dig pakke
Levering til privatadresse
Dag-til-dag-levering med klimabidrag

Afhent hos (navn på butik/webshop)

 

Valg af levering i checkout

Uanset hvilken platform din webshop er bygget på, så har du forskellige muligheder for vise kunderne deres valgmuligheder, når de skal vælge leveringsform. Her er det en god idé at indsætte leverandørens logo - det giver et hurtigt og godt overblik for kunden. Du kan finde det rigtige PostNord-logo og vores øvrige bannere, vi stiller til rådighed for dig, her.