Optimér dit checkout flow
Gør dit checkout gennemskueligt og vis hvilke muligheder dine kunder får, når du sender dine forsendelser med PostNord. For jo nemmere det er at vælge forsendelsesmetode, jo flere køb gennemfører dine kunder.Optimér dit checkout flow og øg konverteringen
Det skal være nemt og overskueligt for dine kunder at vælge levering, når de skal betale for deres varer i dit checkout. Det er ved betalingen, at flest kunder springer fra deres køb, og det kan skyldes, at de ikke kan gennemskue deres muligheder. Derfor har vi her samlet tre gode råd, som kan øge din konvertering.
3 gode råd til at øge din konvertering i dit checkout flow:
- Tilbyd forskellige leveringsmuligheder
Forbrugerne har forskellige præferencer for leveringsform. Tilbyd alle leveringsmuligheder, så du rammer dine kunders behov bedst muligt. - Gør det så nemt som muligt
Hav så få trin som muligt, tillad automatisk udfyldning af oplysninger og tilbyd flere betalingsmuligheder, så kunden hurtigt og let kan gennemføre sit køb. - Sørg for, at også dit checkout er mobiloptimeret
Flere køber over mobiltelefonen, så det skal være nemt at både læse, udfylde og betale via telefonen. Sørg også for, at have mulighed for at betale med mobilapp som Mobilepay og Apple Pay, som flere nu foretrækker frem for betalingskort.
Klimabidrag på alle nationale pakker
Et af vores stærke tiltag er Pakker med omtanke, hvor vi med et klimabidrag er med til at støtte sikringen af dansk natur, biodiversitet og klimaprojekter. Så fortæl dine kunder, at vi giver et klimabidrag på deres danske pakker – hent vores bannere og brug denne formulering:
Dag-til-dag levering med klimabidrag
Forslag til tekster i dit checkout:
Vi oplever desværre af og til forbrugere, der misforstår teksterne i checkout flowet og f.eks. tror, at de har bestilt en pakke hjem til, men den leveres i virkeligheden til et udleveringssted. Vi anbefaler derfor at gøre leveringsformen tydelig – både i checkout og hvis den omtales andre steder på hjemmesiden.
PostNord – Hent-selv pakke Levering til PostNord udleveringssted |
PostNord – levering til firmaadresse Dag-til-dag-levering med klimabidrag |
PostNord – Hjem-til-dig pakke |
Afhent hos (navn på butik/webshop) |
Valg af levering i checkout
Uanset hvilken platform din webshop er bygget på, så har du forskellige muligheder for vise kunderne deres valgmuligheder, når de skal vælge leveringsform. Her er det en god idé at indsætte leverandørens logo - det giver et hurtigt og godt overblik for kunden. Du kan finde det rigtige PostNord-logo og vores øvrige bannere, vi stiller til rådighed for dig, her.