Spring navigation over og søg
Begrænset support til Internet Explorer. Du kan opleve problemer med flere af funktionerne, da Internet Explorer er forældet. For en bedre oplevelse og fuld funktionalitet, anbefaler vi, at du skifter over til Chrome, Edge, Firefox eller en lignende browser.

Forsendelsessystemer og API’er

For at booke forsendelser og skabe adresselabels skal du have et forsendelsessystem tilknyttet din PostNord kundeaftale. Eller du kan benytte PostNords API’er og kode en løsning i dit eget system.

Forsendelsessystem til PostNord-pris

For at du får en god pris har vi indgået et samarbejde med nedenstående udbydere af forsendelsessystemer. Du er selvfølgelig velkommen til at vælge et helt andet forsendelsessystem og udbyder.

Priserne afhænger af den løsning eller det forsendelsessystem, du ønsker at benytte. Køb og betaling af pakkelabels sker direkte til den udbyder, du vælger.

Mere til API'er?

Læs mere om alternativet til forsendelsessystem her.

 

Sender du kun breve?

Så kan du anvende Køb Brevporto i PostNords Kundeportal. Læs mere her

 

 

smart-send-logo.svg


Fra

0 kr.

pr. adresselabel

SmartSend er for dig, der enten har brug for at oprette manuelle labels via manuel indtastning eller fra adressebogen eller udskrive labels direkte fra din webshop.


Kom i gang med Smart Send

LogiSnap logo - black.png


Fra

0,30 kr.

pr. adresselabel

Logisnap er primært for dig, som gerne vil udskrive labels automatisk fra din webshop, alt imens du betaler en fast pris pr. adresselabel.



Kom i gang med LogiSnap

nshift-blaa.svg


Abonnementpris

150 kr.

inkl. 300 adresselabels.

nShift er primært for dig, som sender mange forsendelser om måneden og ønsker et system, du kan vokse på, der bl.a. har Europas største udbud af integrationer, der gør det muligt at printe labels automatisk direkte gennem din webshop.

Kom i gang med nShift

Sammenlign udbyderne, før du vælger

Før musen over services med *, hvis du er i tvivl om, hvad den dækker over. Vi har lagt en lille hjælpetekst ind ved de services, der oftest spørges ind til.

Vær også opmærksom på, at sammenligningen baseres på udbydernes basispakker. Vi henviser til deres respektive websites for information om mulige opgraderinger.

PostNord produkter

Find og læs om vores produkter her.

 

SmartSend

Logisnap

nShift

Afleveringsattest Billede1.svg Billede2.svg Billede1.svg
Rekommanderede breve Billede1.svg Billede2.svg Billede1.svg

MyPack, Parcel og retur DK, SE, NO, FI, IS, FO og GL

Billede1.svg Billede1.svg Billede1.svg

MyPack, Parcel og retur EU

Billede1.svg Billede1.svg Billede1.svg

MyPack Home og Parcel GB, CH, LI

Billede1.svg Billede1.svg Billede1.svg

MyPack Home og Parcel øvrige Europa og verden

Billede1.svg Billede1.svg Billede1.svg
Paller/Gods Billede1.svg Billede1.svg Billede1.svg
PostNord InNight   Billede1.svg Billede1.svg
PostNord Tracked/UnTracked Billede1.svg Billede1.svg Billede1.svg
PostNord Tracked Samsending NO Billede1.svg Billede2.svg Billede2.svg
Tracked Letter DK Billede1.svg Billede1.svg Billede1.svg
Tracked Letter DK, Large  Billede1.svg Billede1.svg Billede1.svg

 

 

Pris

 

 

SmartSend

Logisnap

nShift

Labelpris 0 kr. 0,30 kr. Ikke relevant
Abonnementspris Ikke relevant Ikke relevant 150 kr. - inkl. 300 labels

 

PostNord tillægsydelser
 

SmartSend

Logisnap

nShift

Ad hoc pickup*

Billede1.svg Billede1.svg Billede1.svg

Alderskontrol SE*

Billede2.svg Billede2.svg Billede1.svg
CO2 kompensering Billede1.svg Billede1.svg Billede1.svg

Dæk*

Billede2.svg Billede2.svg Billede1.svg

Economy FO og GL*

Billede1.svg Billede2.svg Billede1.svg
Farligt gods Billede1.svg Billede2.svg Billede1.svg
Flexlevering* Billede1.svg Billede1.svg Billede1.svg

ID Check SE*

Billede2.svg Billede2.svg Billede1.svg

Pickup handover*

Billede2.svg Billede2.svg Billede2.svg

QR-kode return Drop Off*

Billede2.svg Billede2.svg Billede1.svg
Retur straks* Billede2.svg Billede2.svg Billede1.svg
Samsending til Norge og Storbritannien* Billede2.svg Billede2.svg Billede1.svg

SMS/E-mail advisering

Billede1.svg Billede1.svg Billede1.svg
Transportforsikring Billede1.svg Billede2.svg Billede1.svg
Underskriftsgaranti Billede2.svg Billede1.svg Billede1.svg
VOEC (single MyPack Norge)* Billede1.svg Billede2.svg Billede1.svg
Værdi Billede1.svg Billede2.svg Billede1.svg

 

Dine funktioner
 

SmartSend

Logisnap

nShift

Adressekartotek Billede1.svg Billede1.svg Billede1.svg

Automatisk print*

Billede2.svg Billede1.svg Billede1.svg
Betaling med faktura/EAN Ikke relevant Billede1.svg Billede1.svg
CSV import Billede2.svg Billede1.svg Billede2.svg
Forsendelseshistorik Billede1.svg Billede1.svg Billede1.svg

Fragtmodul*

Billede1.svg Billede1.svg Billede1.svg
Manuel print* Billede1.svg Billede1.svg Billede1.svg
Oprettelse af returforsendelser og returlabels Billede1.svg Billede1.svg Billede1.svg
Serieudskrift* Billede2.svg Billede2.svg Billede1.svg

Vælg-selv udleveringssteder*

Billede1.svg Billede1.svg Billede1.svg

 

 

Platformsintegration

N.B. Du kan sagtens benytte et forsendelsessystem, selvom du ikke har en webshop.

 

SmartSend

Logisnap

nShift

DanDomain Billede2.svg Billede2.svg Billede1.svg
Magento Billede1.svg Billede2.svg Billede1.svg
PrestaShop Billede1.svg Billede2.svg Billede1.svg
ScanNet Webshop Billede2.svg Billede2.svg Billede1.svg
Shopify Billede1.svg Billede1.svg Billede1.svg
WooCommerce Billede1.svg Billede1.svg Billede1.svg

 

Support
 

SmartSend

Logisnap

nShift

Chat Billede2.svg Billede2.svg Billede2.svg
Garanteret dansk support Billede1.svg Billede1.svg Billede2.svg
Email Billede1.svg Billede1.svg Billede1.svg
FAQ/Guide Billede1.svg Billede1.svg Billede1.svg
Telefon Billede1.svg Billede1.svg Billede1.svg

 

 

Information om forsendelsessystemer

Et forsendelsessystem, også kaldet et TA-system, er nødvendigt for at du kan booke dine forsendelser og skabe adresselabels. Et forsendelsessystem sørger automatisk for, at en elektronisk transportordre (EDI) sendes til PostNord med informationer om forsendelsens modtager og hvordan den skal leveres.

PostNord tilbyder ikke et forsendelsessystem til vores kunder. Det betyder, at du selv skal vælge hvilken udbyder og forsendelsessystem, som du ønsker at tilknytte din PostNord kundeaftale. De fleste forsendelsessystemer der findes på det danske marked, understøtter PostNord som distributør. Det vigtigste er, at du vælger et forsendelsessystem der passer til din forretning og den løsning I har.

Hvis du vælger et forsendelsessystem

Der kan være stor forskel på forsendelsessystemer og hvordan de tilgås. Derfor skal du overveje, hvordan du ønsker at benytte forsendelsessystemet:

  1. Forsendelsessystem som en online platform du tilgår med et brugernavn og password
  2. Forsendelsessystem integreret i dit eget ERP-system / webshop
  3. Forsendelsessystem som både kan tilgås online og som integration

De fleste forsendelsessystemer har både en online platform og kan samtidig integreres i dit eget ERP-system via plugins. Men det afhænger ofte af den løsning, som du vælger hos udbyderen.


Hvad koster et forsendelsessystem?

Prisen afhænger af den løsning eller det forsendelsessystem, som du ønsker at benytte. Køb og betaling sker direkte til den udbyder du vælger.

Hvis du vælger et andet forsendelsessystem

Du kan frit vælge at benytte ethvert forsendelsessystem, så længe det understøtter PostNord. Det kræver blot dit Fakturakundenummer og dit Produktionskundenummer, som du automatisk får tilsendt, når du opretter dig som kunde hos PostNord.

Du kan også finde dit produktionskundenummer på vores kundeportal, hvis du har oprettet en bruger. Det er dette nummer, som du skal huske at sende til den udbyder, som du vælger.

Hvordan kommer jeg godt i gang?

Når du indgår en kundeaftale med PostNord, vil du efterfølgende blive bedt om at tilknytte et forsendelsessystem. Du modtager praktiske informationer i den velkomstmail, som du modtager på e-mail efter oprettelse af en kundeaftale.