Spring til indhold Gå til hovednavigation Gå til sprogvælgeren

Denne hjemmeside bruger cookies. Nogle cookies er nødvendige, for at hjemmesiden kan fungere korrekt. Andre cookies bruges til at optimere din brugeroplevelse og gøre det muligt for os og vores samarbejdspartnere at give dig relevant markedsføring. Ved at klikke på "Jeg giver samtykke" accepterer du, at vi bruger cookies og behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med vores integritetspolitik. I integritetspolitikken kan du også læse mere om, hvordan du kan slette eller blokere cookies og trække dit samtykke tilbage.

EDI

EDI er den elektroniske transportordre, og med den fortæller du os hvilke produkter, du vil købe og hvordan leveringen skal finde sted.

EDI - Electronic Data Interchange – er den elektroniske transportordre, hvori du fortæller os, hvilke produkter, du vil købe og hvordan leveringen skal finde sted. EDI er afgørende for, at PostNord kan levere den bedst mulig service, og at dine forsendelser bliver leveret, som du og dine kunder ønsker det.

Før vi modtager dine forsendelser, skal vi have den elektroniske transportordre (EDI) ved hjælp af et forsendelsessystem.

Da transportordren er grundlaget for, at vi kan levere det, du bestiller, er det vigtigt, at de data, vi modtager fra dig, svarer til det både du og dine kunder forventer, herunder at dit system til udskrivning af labels altid er opdateret.

Transportordren indeholder data om afsender, modtager, produkt, serviceydelser. Det bruger vi bl.a., når vi sorterer pakkerne, genererer adviseringer til modtager, fakturerer og sporer pakker (Track & Trace). Hvis vi ikke har modtaget EDI, når pakken scannes første gang, opkræver vi en ekstra betaling pr. pakke, da vi har højere omkostninger ved håndteringen.

Klik og læs mere om EDI og hvilke produkter, du kan vælge (pdf).

Du kan læse mere om de forskellige løsninger til udskrivning af labels ved at klikke på ”Udskriv label”.

Har du spørgsmål til EDI, er du altid velkommen til at kontakte os på telefon 70 11 12 30.