Spring til indhold Gå til hovednavigation Gå til sprogvælgeren

Denne hjemmeside bruger cookies. Nogle cookies er nødvendige, for at hjemmesiden kan fungere korrekt. Andre cookies bruges til at optimere din brugeroplevelse og gøre det muligt for os og vores samarbejdspartnere at give dig relevant markedsføring. Ved at klikke på "Jeg giver samtykke" accepterer du, at vi bruger cookies og behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med vores integritetspolitik. I integritetspolitikken kan du også læse mere om, hvordan du kan slette eller blokere cookies og trække dit samtykke tilbage.

Hvad siger loven?

Når du arbejder med direkte markedsføring er der især tre love som er vigtige at kende:

  • Markedsføringsloven, som regulerer både indholdet af din direct marketing kampagne, og måden du henvender dig til modtagerne på
  • Forbrugeraftaleloven, som primært regulerer telefoniske og personlige henvendelser
  • Persondataloven, der regulerer brugen og registreringen af persondata

Det kan desuden være en god idé at kigge nærmere på, hvad Forbrugerstyrelsen har at sige om direkte markedsføring, ligesom Datatilsynet er værd at konsultere, når det gælder brugen af persondata.

Robinsonlisten

Ved at lade sig registrere på Robinsonlisten kan en privatperson frabede sig al navngivent/adresseret markedsføring fra virksomheder.

Robinsonlisten administreres af CPR-registret, som hvert kvartal opdaterer listen. Som afsender er du derfor forpligtet til at vaske dine adresser op imod listen inden første uopfordrede udsendelse og derefter igen hvert kvartal. En sådan vask kan ske ved at du som afsender indsender dine data til CPR til et ”kviktjek” eller at du rekvirerer Robinson-listen/ ”kvartalslisten” fra CPR.

Kontakt os

Har du spørgsmål eller har brug for hjælp, er du velkommen til at ringe til din salgskonsulent eller til kundeservice på 70 11 12 30.

Kan vi hjælpe dig

Find