Spring til indhold Gå til hovednavigation Gå til sprogvælgeren

Denne hjemmeside bruger cookies. Nogle cookies er nødvendige, for at hjemmesiden kan fungere korrekt. Andre cookies bruges til at optimere din brugeroplevelse og gøre det muligt for os og vores samarbejdspartnere at give dig relevant markedsføring. Ved at klikke på "Jeg giver samtykke" accepterer du, at vi bruger cookies og behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med vores integritetspolitik. I integritetspolitikken kan du også læse mere om, hvordan du kan slette eller blokere cookies og trække dit samtykke tilbage.

Praktik for rekommanderet

Find de praktiske informationer for indlevering, mærkning, udlevering, Track og Trace, erstatning mm.

Indlevering og mærkning

Du indleverer rekommanderede breve på posthuset. Hvis du ikke allerede online har købt porto/label til dit rekommanderede brev, bliver din forsendelse forsynet med stregkodenummer, som du kan bruge til at spore brevet. Vi scanner brevet, når du indleverer det, og der er mulighed for at få en Postkvittering, som skal udfyldes med afsender og modtager. Klik for at finde dit nærmeste posthus, som modtager rekommanderede forsendelser.

Udlevering

Et rekommanderet brev udleveres mod kvittering til den person, der træffes på husstanden. Vi opbevarer kvitteringen til eventuelt senere brug.

Et rekommanderet brev til udlandet udleveres efter de regler, der gælder herfor i modtagerlandet. Normalt sker det mod kvittering til den person, der træffes på husstanden. Kvitteringen bliver opbevaret af det pågældende lands post til eventuelt senere brug.

Track & Trace

Brug Track & Trace til at spore dit rekommanderede brev. Du bruger stregkodenummer, som du kan finde på din kvittering.

Du kan spore dit brev på postnord.dk og via vores Tracking app.

Alle rekommanderede breve scannes, når de indleveres til PostNord.

Rekommanderede breve til Danmark skannes på omdelingsdagen på distributionscentret og ved udleveringen.

For rekommanderede breve til udlandet kan du se, hvornår brevet har forladt Danmark. Til de fleste visse lande - se Landefakta - er det også muligt at se, hvornår forsendelsen er ankommet til bestemmelseslandet henholdsvis udleveret til modtageren.

Erstatning

Se Forretningsbetingelser.

Landefakta

Du finder oplysninger om udvalgte lande ved at klikke på Landefakta online. Du kan også kontakte kundeservice på 70 11 12 30.

Læs mere

Se faktaark om Rekommanderet og Afleveringsattest.