Spring navigation over og søg
Begrænset support til Internet Explorer. Du kan opleve problemer med flere af funktionerne, da Internet Explorer er forældet. For en bedre oplevelse og fuld funktionalitet, anbefaler vi, at du skifter over til Chrome, Edge, Firefox eller en lignende browser. Öppna i Microsoft Edge
2023-09-14 09.52

Modtagerportalen sikrer gnidningsfri forsendelsesproces til dine kunder

Vi ved, at en gnidningsfri forsendelsesproces er afgørende for den gode kundeoplevelse, og det er derfor en kontinuerlig ambition for PostNord Logistics at styrke vores kunders forretning igennem vores services. På denne baggrund har vi taget endnu et afgørende skridt og kan nu lancere Modtagerportalen, der skal sætte nye standarder for det serviceniveau, vi tilbyder vores kunder og vores kunders kunder.

Hvad er Modtagerportalen, og hvad indeholder den

Modtagerportalen er en digital platform, hvor din modtagende kunde kan finde alle relevante oplysninger om din forsendelse samlet ét sted. Den modtagende kunde vil, når din forsendelse er ankommet og scannet på vores terminal, modtage en e-mail og/eller en SMS med estimeret leveringstidspunkt samt et link til Modtagerportalen. Linket er unikt, og det kan derfor kun åbnes af den modtagende kunde. Modtagerportalen kan både tilgås i desktopformat samt i mobiltilpasset version for at gøre det nemt og bekvemt for din kunde.

På Modtagerportalen får din kunde brugervenlige funktioner og relevante informationer:

Oplysninger om forsendelsen - På Modtagerportalen vil der stå informationer om selve leveringsdatoen og forventet leverings tidspunkt. Denne information opdateres løbende i takt med forsendelsens forløb og frem til et 2-timers leveringsvindue er fastlagt.

Track & trace for forsendelsen - På Modtagerportalen finder modtageren en Track & Trace-bar med fire ikoner, der illustrerer forsendelsens kontrolpunkter. Når alle kolli i den givende forsendelse har gennemført et kontrolpunkt, skifter ikonet farve fra grå til grøn.

Informationer om afsender & modtager - På Modtagerportalen findes de væsentligste informationer om afsender og modtager samt en liste over alle de kolli, som tilhører den givende forsendelse. Grundet GDPR-regler er informationerne begrænset til afsender/modtager navn, postnummer og land.

Mulighed for at kontakte terminal - Har modtageren nogen spørgsmål til sin forsendelse findes kontaktinformationerne på den distribuerende terminal ligeledes på Modtagerportalen. Det er dermed muligt enten at ringe eller skrive en e-mail til terminalen indenfor de oplyste åbningstider.

Skanningshistorik pr. kolli - På Modtagerportalen kan modtageren se skanningshistorikken for alle kolli, som forsendelsen består af, således at forsendelsens rejse fremgår tydeligt for modtageren.

Mulighed for at tilvælge FlexChange - Er modtageren ikke til at træffe i det estimeret leveringsvindue kan modtager tilvælge FlexChange på Modtagerportalen. FlexChange er en engangsfuldmagt til, at forsendelsen må stilles på adressen. Den er derfor ikke gyldig for andre forsendelser. I tilfælde af, at afsender allerede har tilknyttet Flexlevering til forsendelsen, vil dette fremgå på Modtagerportalen.

Modtagerportalen, flow.png


Fordele ved Modtagerportalen

Modtagerportalen er designet til at skabe transparens og gennemsigtighed i hele forsendelsesprocessen.

Bedre kundeoplevelse - Med Modtagerportalen stiller vi informationer og muligheder til rådighed for dine kunder, således at de får den størst mulige transparens forbundet med dine forsendelser. Denne transparens kombineret med muligheden for at komme i direkte kontakt med vores distribuerende terminal eller tilvælge FlexChange, giver en langt bedre og mere gnidningsfri oplevelse med dine forsendelser - hvilket smitter af på den samlede kundeoplevelse med din virksomhed.

Mindre pres på kundeservice - Formålet med Modtagerportalen er i højere grad at gøre dine kunder mere selvhjulpne . Med de rette informationer og handlemuligheder kan dine kunder tage action uden at involvere dig. Dette skulle gerne reducere behovet for spørgsmål og hjælp ind mod din kundeservice og dermed spare dig for tid og administrative ressourcer.

 

Giv den bedste service til dine kunder

Er du kunde hos PostNord Logistics, kan både du og dine kunder allerede nu få glæde af den nye, brugervenlige platform, der følger dine forsendelser fra PostNord Logistics. Har du brug for at gennemgang af platformen, dens funktioner og dine fordele, så er du velkommen til at skrive eller ringe til din kontakt hos PostNord Logistics.

Er du endnu ikke kunde hos PostNord Logistics, men er interesseret i fordele som Modtagerportalen, kan du få et uforpligtende tilbud HER.