Spring til indhold Gå til hovednavigation Gå til sprogvælgeren

Denne hjemmeside bruger cookies. Nogle cookies er nødvendige, for at hjemmesiden kan fungere korrekt. Andre cookies bruges til at optimere din brugeroplevelse og gøre det muligt for os og vores samarbejdspartnere at give dig relevant markedsføring. Ved at klikke på "Jeg giver samtykke" accepterer du, at vi bruger cookies og behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med vores integritetspolitik. I integritetspolitikken kan du også læse mere om, hvordan du kan slette eller blokere cookies og trække dit samtykke tilbage.

Læs rapporten Nordic Channel Compass

Vi ønsker med Rapporten Nordic Channel Compass, som tidligere hed Modtagermagt at gøre det nemmere for dig at kommunikere med forskellige målgrupper. Rapporten giver et indblik i, hvordan og hvor nordboerne foretrækker at modtage forskellige typer informationer fra virksomheder og myndigheder.

Om Nordic Channel Compass

PostNord og Kantar Sifo har i fire år udgivet en svensk rapport med titlen Mottagarmakt (Modtagermagt). I år har den skiftet navn til Nordic Channel Compass og er blevet nordisk. Det skyldes, at den digitale handel gør verden mindre og mindsker landegrænsernes betydning. Adfærdsændringerne blandt modtagerne i de nordiske lande er desuden ret ens.

Rapporten indeholder oplysninger, der kan hjælpe virksomheder og myndigheder på det nordiske marked.

Rapporten har fokus på tre temaer: kompleksitet, betalingsløsninger og den digitale postkasse.

Omnichannel

Der findes ikke en enkelt kommunikationskanal, som er den rigtige til alle budskaber og alle mennesker i alle situationer. Men at kommunikere i flere kanaler med delvist forskelligt indhold er en sikker måde at skabe loyalitet på, opbygge et varemærke og inspirere til køb.

Lad formålet være afgørende

En del informationer skal være lettilgængelige, uanset hvor modtageren befinder sig, mens andre informationer skal være nemme at gemme. Forskellige kanaler passer godt til forskellige formål – det vigtigste er at kende modtagerens præferencer, hvis man vil opnå den ønskede effekt.

Hent rapporten Nordic Channel Compass