Spring navigation over og søg
Begrænset support til Internet Explorer. Du kan opleve problemer med flere af funktionerne, da Internet Explorer er forældet. For en bedre oplevelse og fuld funktionalitet, anbefaler vi, at du skifter over til Chrome, Edge, Firefox eller en lignende browser. Öppna i Microsoft Edge
Information

8 råd til at undgå it-svindel

2023-05-01 10.35

Desværre er der ofte fup-mails og fup-sms’er i omløb, hvor svindlere udgiver sig for at være fra PostNord. Ofte forsøger svindlerne at lokke oplysninger eller penge ud af dig, fx ved at få dig til at klikke på et link og bede dig om at indtaste oplysninger.

Her får du 8 råd til at undgå at blive snydt.

  1. Brug PostNord appen hvor du kan følge med, når der er en pakke på vej til dig. Beskeder og informationer, du modtager i PostNord appen, kan du være helt sikker på, er fra os. Pakker fra PostNord kan altid søges frem i vores app og på vores hjemmeside via track & trace.

  2. Tjek afsenderen af beskederne. Er du i tvivl, så er det som oftest fup. PostNords mails om pakker sendes fra enten noreply@postnord.dk, noreply@postdanmark.dk, noreply@postnord.com eller no-reply@postnord.com.

  3. Vær på vagt og brug sund fornuft. Hvis der er stavefejl i teksten eller logoet ser mærkeligt ud, så er det tegn på fup.

  4. Klik ikke på links, du er i tvivl om, og slet beskeder, der ligner fup.

  5. Vær opmærksom på, at PostNord ikke sender tilfredshedsundersøgelser eller resultat af lodtrækninger på sms.

  6. Svar ikke på mails eller beskeder, der kan være fup.

  7. Spær dine kort, skift dine kodeord og kontakt evt. politiet, hvis du tror, du er blevet udsat for svindel.

  8. Hent app'en Mit digitale selvforsvar fra Forbrugerrådet Tænk. Her kan du holde dig orienteret om større bølger af fup-beskeder mm.